måndag 7 september 2009

My Birthday!

Här har ni min födelsedag i bilder!

Det var en supermysig dag full av glass, sol och berg- och dalbaneåkande! Först var vi uppe till tolvlsaget kvällen innan och jag och Erika fick tårta och presenter. Så himla gulligt! Jag fick en massa söta saker, bl a rosa Crocs (ahaha, som jag tänker använda!), bento-kit, en söt nallenyckelring, ett kortfodral till mina busskort och små söta handdukar att ha under varma dagar (något som verkligen kom till användning senare!).

På dagen åkte jag och mina värdsystrar till ett nöjesfält som heter Nagashima Spaland och ligger en liten bit bort med bil. Det var galet roligt men VARMT och jag brände mig rejält i solen. Är inte röd eller så, men min hud ömmade sjukt mycket efter några timmar... Och mina fötter har lustiga linjer efter skorna... haha.

Jag fick även gratulationer via mobilmejl från diverse Camp-vänner, skolkamrater och från er därhemma! Det gör mig så glad varje gång jag får ett mejl, så fortsätt med det! Och gör som pappa och skicka bilder också, för jag kan spara dem i mobilen och titta på dem! Det är underbart!

Nu ska jag sova för imorgon är det skola! Idag kom de två nya utbytesstudenterna men jag hann inte säga hej för de gick så snabbt, dock jag såg tyskan i korridoren! Hoppas de är med hela dagen imorgon så man får hälsa.

Yosh, oyasumi minna-san!

Moa, 16-åringen



































5 kommentarer:

  1. WOWMYGOD! VILKEN FIN TÅRTA! ichigo ga daisukiiiii!!!! Vad bar att du haft det bra på din födelsedag!

    SvaraRadera
  2. Min älskling, vilken fin födelsedag du verkar ha haft. Så rättvist! Så härligt! Nöjesfält och allt. Och den japanska tårtan..... Snygg. Tack för alla bilder.Dom är inte bara snygga utan dom hjälper en mamma som saknar sin dotter på självaste hennes födelsedag. Puss och kram My Sweet Sixteen Japaneese Daugter. Från Mamma.

    SvaraRadera
  3. moa - det ser toppen ut! fast what's with all the green? grön sodapop, grönt strössel på glassen, grönt mellan jordgubbarna i tårtan... är den nån typisk, samma, japansmak på allt grönt eller är det färgen dom gillar fast det smakar olika? det såg iaf ut som du och dina systrar hade en kul födelsedag. jag säger som din mamma gjorde nyss, RÄTTVIST!!!
    kram, kalle

    SvaraRadera
  4. COLDSTONE<3 och grattis igen!!

    SvaraRadera
  5. wow! Darling! Ser ut som en av dina bästa födelsedagar någonsin....
    jag är så glad för din skull..
    Värdsystrarna verkar så trevliga, heter hon verkligen Erika, ett så europeiskt namnn...
    Var fick dom det ifrån då?
    Jag kommer naturligtvis attskicka fler bilder från min iphone så du ser vardan här!
    Love U most, p

    SvaraRadera