söndag 27 september 2009

En promenad i Tsushima + influensa

Hej allesammans!

Ja, vad kan man säga? Influensan tas verkligen på allvar här borta, dock kan jag tänka mig att det var värre förut när allt sattes igång. Hur som helst så kom jag till skolan i torsdags efter lovet och gick hem igen efter en timme då det bestämts att skolan skulle stängas till på torsdag nästa vecka. Mer lov, hurra! Förutom att det är förbjudet att lämna hemmet. Haha. Och alla japaner följer detta till punkt och pricka, såklart. Nu har det dock varit helg så då fick man gå ut.
Min värdpappa lyckades lura i mig att min förkylning faktiskt var influensan, haha. Det gick jag förstås på och hann berätta för alla därhemma i Sverige innan det kom fram att det varit ett skämt. Haha, japaner alltså.

Just det ja, jag har upptäckt hur man bloggar från mobiltelefonen! Så nu lär det bli en del småbloggar med någon bild från typ långa tunnelbanesträckor, haha. Kul, va? Inlägget innan detta, "Okonomiyaki" är ett exempel på ett sådant!

Här kommer lite bilder från min promenad som jag tog häromdagen, runt omkring i min lilla stad Tsushima där jag bor. Det är kul hur mina små önskningar som jag hade innan jag kom hit (risfält, tempel, tåg, floder), alla kan checkas av på listan över Tsushimas egenskaper. En liten tyst minut går dock till den fantastiska bilden jag tog vid samma tidpunkt på en grupp skolbarn i gula hattar som log så fint mot mig men som min dumma dumma dator bestämde sig för att förstöra bortom räddning. Sorg... sorg...
Hur som helst så kommer de bilderna som inte blev förstörda bortom räddning av min dumma dumma dator här. Är det inte galet vackert?



































6 kommentarer:

  1. vad kan jag säga? jag har närt en fotograf vid min barm....... väldigt, väldigt fina bilder, Moa, Kram från Mamma.

    SvaraRadera
  2. moa-chan, så skönt att det inte va real swineflu du hade! halvtäskit skämt från HD kanske jag kan tycka, menmen.. och jag håller verkligen med din ömma moder (även om jag naturligtvis inte har lika mycket expertis och cred i min åsikt, haha) - jättefina bilder! så kul att se din omgivning och det ser verkligen ut som på landet emellanåt. och en turtle i en av kanalerna.. crazy! pok / k

    SvaraRadera
  3. Ser du Fuji-zan från där du bor?

    SvaraRadera
  4. tack alla!

    jag ser inte fuji-san tyvärr... lite för långt bort. kanske om jag skulle åka upp i nagoyas utkikstorn eller så! :)

    SvaraRadera