torsdag 25 mars 2010

Vårlov

Hej gänget! Nu har jag haft vårlov i ungefär en vecka, och haft för mig en massa olika saker. Det har varit superskönt med lov, kunnat sova och träffa kompisar all day long〜 :D

Första dagen, förra lördagen dvs, träffade jag Haruna, Jonathan och Harunas kompis Arina. Vi gick på VÄRLDENS COOLASTE CAFÉ, HELT GALET! Var verkligen det tuffaste caféet jag varit på i hela mitt liv nästan, alla lampor släckta med undantag för små levande ljus på borden, och borden var liksom på isolerade små platformer i vattnet som var i golvet, jättemystiskt. Och i mitten var det en enda stor catwalk som man var tvungen att gå på för att komma ut till sitt bord, haha. Superawesome! Vi åt alla varsin karamell-toast som var SUPERGOD men ingen utom jag orkade äta upp sin (inte ens Jonathan som är kille...!). Efter det gick vi och såg vampyrfilmen Darren Shan som var spännande men lite fånig tyckte jag, och sen åkte jag hem och åt okonomiyaki på restaurang med min värdfamilj! Mums.

På söndagen träffade jag Cagri och Shizuka och vi tre gick och åt lunch på McDonalds innan vi åkte till Mizuho Idrottsstadium där vi såg vår efterlängtade fotbollsmatch! Det var superkul men KALLT och jag åt karamellpopcorn :D Vårt lag, Nagoya Granpus, vann förstås med 2-0 (det första målet gjordes efter 30 sekunder(!)).

Måndag och tisdagen låg jag hemma och sov och såg på draman hela dagarna, haha. Det var underbart JA. Igår onsdag träffade jag några tjejer från 9:an i högstadiet på min skola som gillar mig av någon anledning, vi gick på McDonalds och pratade om killar (hahaha). Sen kom Jonathan och vi gick och åkte skridskor som vart dyrt och tråkigt för jag är så dålig. Haha. Sen gick vi runt lite i Osu med Emile innan Emile och Jonathan stack iväg för Jonathan hade en dejt med sin GFFN (girlfriend for now) och då kom Marie istället och lekte med oss en stund! Sen gick jag hem och sov fram till middagen, varefter jag såg på TV med Yumi-chan till klockan 12. Såå mysigt! Vi åt persikogelé. ♥

Idag har jag bråttom in till stan för jag ska lägga in mina väskor i ett coin locker på Nagoya Station innan jag möter upp med Akane-chan och hennes kompis Kaori som jag ska gå på konsert med! Efter konserten är slut åker jag tillbaks till Nagoya Station där Jonathan och Vicky väntar då vi ska ta nattbussen till Tokyo tillsammans! Yay EF Discovery Tour!

Så inga bilder idag, det blir bilder på söndag kanske då jag kommer hem. Sen på måndag kommer Clara och mamma!! Waa bara 4 dagar kvar!!! :D

PUSS PÅ ER GÄNGET, NU SKA JAG UT OCH LEVA LOPPAN
Moa - korejapabrasilianen (jag vill åka som utbytesstudent till Korea och Brasilien också!!)

2 kommentarer:

  1. Ha kul på EF-Campen,
    och kul med Clara och Pia!!
    Puss och stor kram till min älskade dotter!
    Roligt med alla som önskade lycka till med ansökningen...

    Papi

    SvaraRadera