fredag 12 mars 2010

SUTORAIKU!

Mors!
Mitt liv är lite bättre idag. Det visade sig att den där mystiska temadagen inte är förens onsdag nästa vecka så jag har lite tid på mig att förbereda mig mentalt, vilket känns skönt! (Haha)

Igår hade jag ledigt från skolan helt och hållet så då mötte jag upp med en massa trevliga människor jag inte träffat på ett tag och gick och bowlade och spelade pingis! Haha. Det var superkul! Kändes som att jag inte hade bowlat på minst hundra år, och det märktes lite på mina unexistent skillzzz men faktum är att sista omgången slog jag typ 4 strikes och 2 spares! Grymt eller vad?! Min kompis Seiyo sa gång på gång "Moa, vad händer?". Haha jag kände mig grymt cool... min score slutade på kanske 105 (?) så jag blev trea av alla elva personer. Naisu! Kanske inte är något speciellt för alla er bowlarproffs därhemma men för mig var det liksom jinsei ni hajimete! (första gången i mitt liv)

Hela bowlargänget minus Ossan (japanska för "gamla gubben", smeknamn eftersom alla tycker att han har ett sånt ansikte, haha)



Snart är det vårlov! Ska bli sååå underbart...! Först blir det fotbollsmatchen med Cagri och Shizuka, sen lite träffar med olika personer (jag är ju superpoppis som ni alla vet) och sen den 25:e ska jag först på konsert med min värdsyster Akane-chan och hennes kompis Kaori, för att sen ta nattbuss tillsammans med Vicky-chan och Jonathan till EF's DISCOVERY TOUR som hålls i Chiba, nära Tokyo!! Faktum är att vi ska bo precis vid stranden, på Stilla Havskusten! Ska bli såå häftigt, saknar havet! Ser aldrig havet här i Nagoya, trots att det är en hamnstad...! Tyvärr tvingar de en betala sjukt mycket så det är inte alls många som ska gå, men de som ska gå är de roligaste så det räcker gott och väl för mig! Förutom Amanda.... I MISS HER! Varför bor hon nere i Fuckingfaroka för?? (GUD SÅ VITSIG JAG ÄR, HON BOR I FUKUOKA) バッチ来い!
Så det är från den 26:e-28:e, och sen den 30:e kommer inga mindra än MAMMA och CLARA♥

Ska bli underbart! Bara massa roliga saker att se fram emot! Hihi〜
Nu ska jag ditcha er och se på lite drama!

Moa - korejapanen


ps. Prova att säga titeln snabbt för er själva flera gånger och liksom lämna ut vokalerna så fattar ni vad det betyder... Haha där har ni japanska vänner!

6 kommentarer:

  1. Ååååhhh!
    Så kul du verkar ha!
    Bra-bra!!!

    SvaraRadera
  2. jag fattar inte titeln ;_____;

    SvaraRadera
  3. men Clara... vi har ju övat på det här...

    TVÅ LEDTRÅDAR:
    1. Lämna ut alla vokalerna utom A och I
    2. Det är en bowlingterm

    SvaraRadera
  4. hahahahahaha clara!
    och moa... srsly det tog jättelångtid att haja fukuokavitsen... din humor alltså... suck...
    men annars så tycker jag det känns skönt att du har så trevliga saker för dej :D
    love YOU!

    SvaraRadera
  5. hey, asså jag måste fråga. hur går det med språket? pratar ni mest engelska eller kan du en massa japanska nu ?

    SvaraRadera
  6. hallå vad är det att haja med fuckingfaroka, jag har bara gjort om ordet... durr!

    och nä jag pladdrar japanska dagarna i ända! förutom när jag är med andra utbytesstudenter antar jag, med undantag för min taiwanesiska kompis för hon kan inte engelska så vi pratar alltid japanska. det är svårt såklart men superkul!

    SvaraRadera