fredag 19 mars 2010

大丈夫だよ、見上げれば〜?笑

Hello!
Idag var det avslutning! Yaay〜☆
Vi satt i aulan igen och lyssnade på långt tråkigt tal, sjöng skolans anthem och fick sen gå upp till klassrummen och få våra betyg. Alla var såå nervösa! I Japan tror jag nämligen man inte har något betygsnack så man har alltså ingen aning om vad man får förens sista dagen... Resulterar i både gråt och hurrande. Själv fick jag betyg i alla olika engelskaämnen, franska och idrott! Det gick bra, fick 5:a (högst) i allt utom idrott där jag fick 4:a (haha jag som är så dålig).
När skolan slutade stannade jag kvar en stund tillsammans med några andra tjejer för vi skulle bli plåtade för skolans nya broschyr! Hehe. Det blev ju inget med den där modellagenturer för diverse anledningar som var ganska väntade (typ mitt visa, haha), så idag fick bli min modelldag istället! Haha. Det var faktiskt rätt seriöst, blev sminkad i typ en halvtimme först tillsammans med Hikaru från min klass då det var vi två som var the mains, typ. Sen fick vi stå och posa med en av de utländska lärarna, nämligen Mr. Brown som är från England! Jag har inte honom i engelska så idag var första gången jag fick chansen att prata med honom, vilket jag upptäckte var superkul. Haha! Det kan inte ha blivit en enda bra bild på mig för jag skrattade hela tiden åt hans skämt... Till exempel stod vi och pratade om namn och hur de uttalas i olika länder, och han nämnde att både hans förnamn och mellannamn betydde "kung" på olika språk. "'King King Brown' med andra ord", sa jag och Mr. Brown sa hastigt "Yes, but you might not want to say that too fast though...", varpå jag typ föll ihop av skratt och kamerateamet suckade djupt... Hahahahaha! Stackars Hikaru som inte fattade ett skvatt av vår dialog bara stod där leendes och försökte hänga med, haha. (Om ni inte fattar detta heller är ni bara sega och jag orkar inte förklara, kul var det i alla fall hahahaha)

Igår hade vi bara städning i skolan och slutade tidigt, så jag gick hem till min vän Yusuke och spelade TV-spel! Det var rätt chill faktiskt, har inte spelat TV-spel sen jag kom hit faktiskt. Vi spelade först lite GTA men tröttnade snabbt och bytte till fotbollspel istället. Fast jag var superdålig, haha! Trots att Yusuke spelade som Japan och jag som Sverige (som är ett mycket bättre lag än lousy Japan...!) vann han hela tiden och sa "Moa... vad hände med Zlatan?", och jag sa HAN KOMMER SNART DAMMIT, hahaha. Det var antagligen sista gången jag träffade Yusuke dock för han flyger iväg till San Diego ett år snart. Good Luck!

Just nu längtar jag bara till EF-lägret och till mors och systers ankomst. Härliga vårlov! Hängde upp skoluniformen för ett ganska långt uppehåll när jag kom hem. Hurra vanliga kläder! Wanna go shopping ♥ Men jag är fattiglapp :O Och min kamera är sönder! Det är därför det är så dåligt med bilder i dessa blogginlägg numera. Poor me poor me. Poor you too.

Om 28 minuter ska John Simonsson från Kulturama ringa mig och ha telefonintervju. Det ska bli spännande! Fram tills dess ska jag chilla...

HEJDÅ

6 kommentarer:

  1. ÄR DET DÅLIGT MED INLÄGG I BLOGGINLÄGGEN???? HAHAHAHA MUUUUUUUUUUUUUHAHAHAHA MUUUUU!

    skämt åsido..... I MISS YOU!

    SvaraRadera
  2. juste, jag blev också fotad till skolkatalogen idag :D fick du pengar eller något? jag tjänade hela 2000 yen i presentkort!

    SvaraRadera
  3. besserwisser....!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. moiloi - hoppas det gick bra med simonsson!!
    pok / k

    SvaraRadera
  5. Bra betyg!!!
    Påminner om storasyster, bara sämre på idrott,, hahaha...
    ;-)

    SvaraRadera
  6. clara din snygga syster22 mars 2010 kl. 22:14

    Håller med chef-san, hoppas intervjun gick bra, oberoende om du vill ens gå i kulturama eller inte. PUSS vi ses snart <3 (om en vecka SHIIT)

    SvaraRadera