onsdag 17 februari 2010

Lite gott och blandat

Hej bebisar!

Jag är hemma från skolan för jag har varit så snuvig och trött de senaste dagarna att jag kände att idag fick jag allt ta mig en lugn dag hemma! Tycker jag man förtjänar ibland. Dessutom var jag så snorig och äcklig igår att jag blev ivägskickad till skolsyster i två timmar för att sova (vilket var underbart! Jag drömde en massa men kommer inte ihåg vad det var).

Sen jag skrev sist har den hänt en del! Jag var på Nagoyas akvarium förra torsdagen, vilket var helt okej men eftersom jag precis sett The Cove var jag inte så pigg på att se en massa stackars fiskar och delfiner i fångenskap... Dessutom regnade det en massa och var ruskigt kallt, men jag hade kul ändå!





Sen på fredagen efter att skolan slutat åkte jag till Kobe för att hälsa på Vicky-chan! Det var så obeskrivligt underbart att träffa henne igen, och få uppleva en ny stad! Kobe var en väldigt mysig stad, vill absolut åka dit fler gånger! Jag och Vicky tog en massa purikura, åt yakisoba, shoppade i Kobe och tittade på japaner. Haha.










Sen tog vi IKEA-bussen till IKEA!!!!!!!!! HURRAAAAAA!! IKEA IKEA IKEA ♡
Jag var i himlen ungefär. Haha. Sprang runt och skrattade åt alla mystiska möbelnamn som t ex "Tolga", "Gosa" och "Bestå". Sen åt vi lunch i restaurangen också! Det blev köttbullar med potatis och brunsås och lingonsylt (LINGONSYLT!!!!!!!!), och polarbröd och pommes frites med ketchup. Sen till efterätt åt vi semla, älgglass och chokladmousse... så gott!! Efteråt gick vi till butiken på bottenplan och jag köpte SEX salta fiskar-påsar, en enorm daimpåse, en Marabou Daim, två Ballerinapaket och en Estrella Sour Cream-påse. Mums! Ikea var underbart... ♥














Efter IKEA, som ligger en liten bit utanför Kobes innerstad, hade jag och Vicky en liten plan. Haha. I början var det meningen att jag skulle komma dit den helgen för att vi skulle gå på en konsert med ett koreanskt boyband som heter Big Bang, men biljetterna såldes ut på typ 10 minuter så det blev inget med det... Jag och Vicky var superledsna för det såklart men bestämde oss för att jag skulle komma till Kobe i alla fall, bara för att träffas liksom. Och eftersom stället där konserten var ligger precis bredvid IKEA så gick vi dit bara för att kanske köpa varsin t-shirt och försöka känna Big Bangs närvaro... (fangirl fangirl). Haha. Så vi kom dit, och det var en massa folk där, och vi var såååå avundsjuka på alla som hade lyckats få biljetter men inte vi!! Och vi köpte varsin assnygg t-shirt ♥ Men sen kom tourbussen inrullandes och alla skrek och konsertyran steg oss till huvudet och vi bara tänkte NÄ VI MÅSTE HA BILJETTER! Så vi gick runt lite och upptäckte att det stod några mystiska gubbar och sålde biljetter svart för ungefär dubbla priset (!). Crazy men ja, vi gick runt och pratade med några olika (inte ens säkra på att biljetterna var riktiga!), så skraja att vi nästan kissade på oss. Haha! Till sist hittade vi en gubbe som kändes snäll, med två par-biljetter för rimligt pris, och utan att tänka har jag stuckit åt gubben pengar och står där med två biljetter i handen! Vi var helt chockade...! Men vi gick och bytte om till våra t-shirts och ställde oss i kön till insläppet, och vi kom in! Biljetterna var äkta! Haha. Och herrejäklar vilken bra konsert det var alltså!! Helt galet...!! Och bra platser hade vi också, satt ungefär 15 meter från gänget när de kom som närmast! ☆





Lyckliga skandinaver efter en fantastisk konsert! Just det, de hade lådor utanför konserten sen där man kunde lägga i presenter till medlemmarna i gruppen, så jag och Vicky skickade med en påse salta fiskar (hahahahaha), en påse mumin-kex och skrev ett litet meddelande på ett gammalt kvitto tillsammans med varsina läppstiftade puss-avtryck! (Hahahahahaha)

Sen har det varit Alla Hjärtans Dag! Det var i söndags så jag firade med Vicky och svenska Annie som också bor där, fast vi gick och firade det kinesiska nyåret istället för det var samma dag! Haha. Sen har jag fått en massa choklad från vänner i skolan, och själv har jag gått runt och delat ut ballerinakex till alla under lunchen! Alla tyckte det var supegott - success!

Här ska ni få lite musikvideor med the one and only BIG BANG ♡








Aaah jag är så kär i Big Bang nu... vill gå en gång till... ♡
Btw så ska jag gifta mig med killen med killen som har en svart hatt med silver på i första videon, och vitt hår i andra videon! Haha. Kwon Ji-Yong... ♡


Nä, nu ska jag äta Marabou och se på lite TV. Puss på er alla!

Moa - koreanen (?)

8 kommentarer:

  1. moa-chan,
    så det kanske blir en koreansk kille med silverhatt istället för en söt japan nu asså...?
    spän-nande...?
    låter som en kul helg i kobe! alltid lite nervöst och exciting att åka till en konsert utan biljetter och scalpa utanför! aaw, jag minns springsteen -85... haha!
    kobe ser fint ut, och dessutom finväder. här är det så deppigt väder va, deppdepp...
    men du - undrar om du inte har lite hemlängtan iaf jag? jag menar maten på ikea!!!?? den är ju normalt superäcklig, men du beskriver den som en dröm.. ok, för godiset och så man kan köpa, men pommes, köttbullar och semla på ikea??? je sku ha betalt fö å äta dä ja!!
    anyways, puss o kram. keep keepin' it real.
    chef-san

    SvaraRadera
  2. hej igen.
    när jag kollade på klippen (för att få se din framtida man) ser man att han inte verkar sjunga..? är han bara med för att rappa och vara snygg o cool (vilket han är)?
    sen är dom ju alla fantastiskt, ja nästan osannolikt, duktiga på att rappa på engelska i första låten! gör dom det själva tror du, eller hyr dom in voice-over amerikaner för det?
    iaf, gillar tvåan bäst; kinda like en uppdaterad take that video anno 1993 :)
    pok igen.

    SvaraRadera
  3. käraste kalle!
    koreaner har normalt sett mycket lättare för att lära sig engelska än japaner har, för uttalet liknar engelska mycket mer! det är därför de är så duktiga :D
    och min kille råkar faktiskt vara snillet bakom allt, han brukar vara med och skriva/producera de flesta låtarna. det är också hans låtar jag skickade till dig på facebook, det är från hans soloplatta som han har skrivit och producerat helt själv. men ja, han och en annan kille är gruppens rappare, sen är de andra tre sångare :)
    och hallå, jag har alltid älskat IKEAs köttbullar! ♡ mums mums

    SvaraRadera
  4. Hihi, I'm still in shock after the concert! CAN'T BELIEVE WE WERE SO CLOSE TO THEM!
    I have been listening to their songs non stop now! And I have been listening to GD's album too, which I'm a proud owner of! :D

    <3 <3

    SvaraRadera
  5. Hallå Älskling!
    Guuud så roligt du verkade ha i Kobe då!
    Modigt att köpa biljetter svart, det kunde ju gått illa...
    men friskt vågat, Och IKEA också!!!
    Jag älskar Ikeas köttbullar, dom är faktiskt nästan lika bra som
    de serverar på Operakällarens bakficka, så det så!

    SvaraRadera
  6. ok, fine ;0)
    menade inte att dissa din koreanska man asså...
    jag var bara riktigt, riktigt impad av engelskan i rapen! bara frågade om voice-over var ett option i dagens krassa kommersiella värld rent allmänt typ. tack för förklaringen, och sorry om jag formulerade mig otydligt så det lät neg...
    for the record älskade jag take that anno -93, så liknelsen till dom var rent positiv.
    och jag får väl då köpa att det faktum att du gillar ikea-mat inte är ett uttryck för att du längtar hem (till mig, haha). smaken är som bekant som baken ;0)
    så glad att du har kul moa-chan!
    xpk

    SvaraRadera
  7. hahaha kalle i know ♡ klart jag längtar hem till dig! men Ikeas köttbullar är faktiskt top notch (men om de är lika bra som Operakällarens vet jag inte, pappa... haha)
    AND VICKY-CHAN I KNOW I CAN'T LISTEN TO ANYTHING ELSE NOW :D :D I WISH I'D BECOME THIS OBSESSED BEFORE THE CONCERT INSTEAD OF AFTER D: MISS YOUU

    SvaraRadera
  8. Efter några youtube-klipp känner jag mig lite avis. (Agnes du vet)

    SvaraRadera