lördag 6 februari 2010

Ett sånt där långt inlägg igen


Nu tänkte jag skriva lite, jag. Det är lördag eftermiddag och jag sitter och tittar på Terminator: The Sarah Conner Chronicles och allmänt chillar. Det har snöat hela dagen och natten men allt har smält bort nu så det kändes inte helt nödvändigt kanske... Tog en tur till 7/11 nyss och fyy vad kallt det var! Nu tycker jag att det kan bli vår, är trött på den här mesvintern faktiskt. Usch.

Förra helgen träffade jag först på lördagen Marie och Klara, utbytesstudenterna på min skola. Det var mysigt, jag köpte massa coola billiga grejer och när jag kom hem upptäckte jag att allting matchade!

...allt detta för under 800 kr! Yeah, go sparsamma Moa!

(JAG KÖPTE SOUNDTRACKET TILL BANDAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Sen på söndagen så gick jag på min norska vän Annas byebye-party! Det var mysigt, vi var en blandning japaner och gaijins som var hemma hos Annas värdfamilj och åt kaka och lekte lekar (vi lekte en japansk version av sanning och konsekvens, fast med typ hålla händer-nivå... haha). Sen efter det åkte jag och min vän Shizuka och åt middag tillsammans på McDonalds! Jag åt en BigMac för första gången i mitt liv...! Crazy. Den var god ♡
Sen när jag kom hem skypeade jag med Clara! Haha.








Sen har jag haft en veckas skola... Vi har börjat spela handboll på gympan och det är svårt! Har fått jätteont i axeln efter att ha stått och övningskastat bollar nonstop i typ 40 minuter, euhhhhhhh.... Sen på vår andra gympa (vi har två olika av någon anledning) så övar vi på ett träningsprogram som vi måste lära oss felfritt för vi ska nämligen ha prov på det! Crazy. Inte kul inte kul, jag suger. Haha. Btw tog jag lite bilder på mitt klassrum när nästan alla hade gått hem utom jag och mina kompisar som hade städning: (första bilden är på min bänk!)



Mitt schema... ughhhhhhh.




Kolla vad cool bok jag läser! En japansk ungdomsbok som handlar om typ en internatskola för barn med minnesförlust på grund av olyckor, trauma eller sjukdom. Det låter kanske djupt men den är rätt töntig, haha. Alla mina klasskompisar skrattar åt mig när jag tar fram den... haha.

Sen igår fredag var det Ellen Wetterholms födelsedag!!
GRATTIS ELLEN MIN BÄSTIS MIN BÄSTIS MIN BÄSTIS! ♡♡♡


Love you!!
Efter skolan gick jag på AFS:arnas avslutningskaraoke för att säga hejdå för sista gången. De åker hem idag, eller ja, tar nattbussen från Nagoya till Narita. Det var väldigt sorgligt... Jag hade dessutom inte särskilt mycket tid eftersom jag inte får vara ute sent på skoldagar. Mycket tårar! Mina fina pals...! Norsk-Anna och Kanada-Caityy och Frankrike-Sylvain och USA-Nigel och Schweiz-Marie! Kommer sakna alla...
Imorgon ska jag träffa Jonathan, Logan och Rei. Har inte hört av dem alls på mer än två veckor! Gud så konstigt, vi brukar alltid ses hela tiden. Ett litet gap kan man säga. Det ska bli jättekul att träffa dem igen, längtar! ♡
Sen nästa vecka kommer bli jättenice! På måndagen är det skola som vanligt, men på tisdag har jag studiedag = SOVA. Sen på onsdag har jag skola igen och på torsdag är det någon nationell högtid så ingen skola då heller! Sen på fredag efter skolan ska jag ta tåget ut till KOBE och hälsa på Vicky-chan!! Hurra!!!!!! Ska stanna där till på söndag, och vi ska göra en massa kul! Bland annat ska vi gå på IKEA (HURRAAAAAAAAAAAAA FÖRSTA GÅNGEN FÖR MIG!!), åka skridskor, stå utanför och försöka lyssna på en konsert med ett koreanskt boy-band som vi försökte men inte fick biljetter till, och så ska vi gå på Kobes Chinatown och fira det kinesiska nyåret som är på söndagen, samma dag som alla hjärtans dag! Haha. Det ska bli himla superroligt faktiskt. Älskar Vicky-chan ♡
Ja, faktiskt har jag en massa att se fram emot! Först Kobe, och sen ska jag på TVÅ konserter, en operaföreställning med klassen, en filmkväll med några klasskompisar när proven som är snart tagit slut, ska på TVÅ dejter (haha Moa playerrr), ett öppet hus på en filmskola, och en stanna-ute-en-hel-natt-kväll med Rei och Shizuka, och sen har jag (kanske, haha) ett halvseriöst filmprojekt på gång med några galna japaner, och sen i slutet av mars kommer ju Mamma och Clara! Hurra!! ☆

Så där har ni en uppdatering på mitt liv just nu! Avslutar med lite bilder från min tur till 7/11 idag och en bild på mig och Nigel ♡




Pokémon-godispåse!! Spexat eller vad?!


You don't know our lives...!! OH NIGEL ONE DAY WE WILL MEET AGAIN ♡

Ha det så bra på er! Och glöm inte: kommentera bör man annars dör man. Puss!

Moa - hippiejapanen?

6 kommentarer:

  1. MAN SER JU ATT JAG ÄR BAKIS FFFFF-

    SvaraRadera
  2. det gör man ju inte! snygga grejer du köpt moa :) /stina

    SvaraRadera
  3. kommentar man ge bör, annars man kanske dör.. haha clara - det ser ju faktiskt så ut ;0)
    nie near future moa.chan!
    pok

    SvaraRadera
  4. Finfint inlägg Moikan! Tycker att Clara inte alls ser bakis ut, bara apläcker i lugg!!!!
    Men Moa, varför gap mellan dig och Jonathan? Jag har fått finisvibbar av honom.. Am I wrong?
    I övrigt ser japanska obegripligt ut. How do you do it?

    I LOVE YOU

    SvaraRadera
  5. hihi Clara bakizzz

    jo Jonathan är en riktigt fin kille han, jag har bara haft annat för mig liksom... Japanska är SVÅRT kan jag meddela! Sitter med mitt elektroniska uppslagsverk och måste typ slå upp varje ord, hahahahahaha

    SvaraRadera
  6. Tjo Moa! Hur har du gjort headern?! Den e ju assnygg! Känner att jag laggar lite i mina digitalt-skapande-kunskaper...^^" När åker du hem igen? Lyx du får ju vara med på skolans graduation/avslutning!!! Hur fasen klarar du av att läsa den där boken...jag känner mig mer patetisk...^^" Vad står det på schemat? fick du det förklarat när du började eller kunde du läsa det?^^
    btw, angående kläderna, måste man fråga när man ska prova något i alla butiker? jag har läst det, men det kanske bara är i "finare" butiker^^
    Here i go again, bombarderar dig med frågor...jag känner bara att du är värsta super sourcen när det kommer till information!
    Just nu vill jag bara sticka från allt onödigt jobb i skolan och ta flyget till JAPAN!!! Jag börjar bli riktigt otålig!hehe...

    SvaraRadera