tisdag 1 december 2009

Blommor blommor blommor

Så jag tänkte ladda upp bilder på verk från de två japanska traditonella lektionerna jag har varje vecka i skolan: blomsterarrangemang och kaligrafikonst.

Här är bilder från kadou, även kallat ikebana (blomsterarrangemang)

Innan


Efter! (Är jag inte duktig så säg!)

Min kompis Sachis blommor, Sachi och Mahiros händer (haha), och vår SENSEI♡ (lärare) i bakgrunden!

Han är så ball, typ en gammal söt farbror med kammat hår och vintage-glasögon, men med HISTORIENS STARKASTE NYPOR! Han ser ju jäkligt svag ut men blomskälkar hanterar han som om de vore tunna kvistar! Själv lyckas jag aldrig trycka ner dem ordentligt i den lilla taggbottnen, så det slutar alltid med att de lutar lite farligt och ibland trillar av, haha.

Här har ni mitt första shoudo-verk (kaligrafi)!


Tecknen betyder tre och fem, det första för tre används forfarande, men det andra för fem är ett gammalt som har ersatts av ett nytt (visst ser det ut som romerska siffran 10??) Lite tråkigt kanske eftersom det inte ser speciellt avancerat ut men SVÅRT var det kan jag lova! När vi gör något lite mer svish-svoosh lovar jag att ta en bild och lägga upp på bloggen, hahaha. På sidan där står det förresten mitt namn och klass.

I helgen har jag cyklat runt Tsushima med Jonathan som bor nära, första gången vi möttes upp med våra cyklar. Det var supermysigt, Jonathan är nog min bästa killkompis här. Han är så fin!
Sen på kvällen såg jag 2012! Det var kul, hahaha. Den var... som den var. Spännande. Hahahahaha.
På söndagen träffade jag Marie och Klara, de två andra utbytesstudenterna från min klass! Vi träffades i Sakae och gick och shoppade. Det var superkul! Jag har dock gått och blivit fattig... snyft snyft snyft.

Och sen...

ELLEN KOMMER OM TVÅ DAGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET ÄR VÄRT ATT HURRA ORDENTLIGT FÖR! ELLEN!! MIN SJÄLSFRÄNDE, MIN BLODSBRODER (syster?), MITT ALLT!!!! VI SKA HA SJUKT KUL ☆

Hejdå på er! Nu ska jag gå och chilla framför TVn innan maten〜

モ ア
mo a

3 kommentarer:

  1. ok moa, nu vet du att förväntningarna på dina kommande blombuketter är stora. puss /stina

    SvaraRadera
  2. OM EN DAG, OM EN DAG! kalligrafi är sjukt svårt :( mina tecken ser ut som stryk. men jag har inga sådana lektioner i skolan :( varken kalligrafi eller ikebana :( men nästa år ska jag gå med i en klubb och hopefully blir det sado-klubben :)

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag längtat efter att se!!!
    Lilla Moa som pysslar med blommor, hihihi!!!!!

    SvaraRadera