fredag 18 december 2009

Jul jul jul december FLUMERIDE vänta det är något som inte stämmer?

Hej alla! Haha nu blev det uppehåll igen... sorry sorry!

Det är i mitten av december och jag har ungefär 0.0000000% julkänsla i kroppen kan jag tala om! Nä, det här med jul har nog inte japanerna hajat riktigt, men det får man väl bara ta och acceptera (SUCK). Jag har ju faktiskt mina pepparkakor och min Jul I Betlehem-CD så jag överlever förhoppningsvis (SNYFT).

Vad har hänt sen sist... jo, Ellen kom! Hahaha. Det var galet underbart på alla sätt att träffa henne igen, när vi såg varandra på andra sidan spärrarna blev vi helt galna båda två och skrattiga och gråtfärdiga och lättade och överexalterade och miljontals andra känslor på samma gång! Det slutade med att vi blev tvungna att sätta oss ner på golvet och gråta och kramas lite (nä, japanerna stirrade INTE ALLS faktiskt!!!!!).
Vi hade en massa kul, gick på bio och pratade och sjöng karaoke och tog purikura och gick på Starbucks och tittade i affärer och hade en supermysig helg tillsammans. I miss her! Det var sorgligt att säga hejdå men vi får ses snart igen, och då blir det JAG som åker upp till Saitama istället!




Sen har det varit test i skolan... Det gick bra för mig, gjorde som jag kanske nämnt två engelskaprov som det gick mycket bättre på än förra provveckan vi hade! Sen dess har jag faktiskt varit duktig på lektionerna och gjort alla läxor och så, så det är kanske därför. Dock missuppfattade jag de japanska beskrivningarna på en uppgift så trots att svaren var rätta hade jag inte angett dem korrekt så det blev minus 10 poäng där... Så på det fick jag 88 av 100, och på det andra 98 av 100!

Förra helgen så åkte jag, Jonathan, Logan och Lev till samma nöjesfält som jag var med mina värdsystrar på när jag fyllde år! Trots att det är december så var det öppet precis som vanligt och alla attraktioner var igång, till och med den där vattensaken! Den ville vi förstås åka, så vi köpte alla varsina plastponchos att skydda oss från vattnet med, alla utom Lev som ville vara lite våghalsig och "lite nedstänkt".......... I DECEMBER!! Han blev fullständigt genomblöt och bara skrek rakt ut av förtjusning och sen "Let's go again!!". Haha.
Vi åkte även Steel Dragon, världens 3:e högsta berg- och dalbana! Jag åkte den förra gången också förstås med mina värsystrar, men jag visste inte om det då (Haha). Dock var det efter typ 2 timmars TJAT TJAT TJAT, då jag så snart vi klivit in genom spärrarna till parken upptäckte att det var 3 jäkla mesar jag fått med mig!! De vågade inte åka någonting först!!! Och när vi åkte Steel Dragon så fick jag inte ens med mig alla, bara Jonathan och Logan. Haha. De tyckte den var jättekul förstås!




Nästa vecka tar skolterminen slut så den senaste veckan har vi haft halvdagar i skolan och inte särskilt mycket plugg (inte för mig kanske, hahaha). I onsdags gick jag hem till en kompis i klassen tillsammans med två andra tjejer och såg på Roman Holiday med Audrey Hepburn, för det är min kompis favoritfilm (rätt coolt, tycker jag!). Jag älskade den! Gamla filmer är så bra på just det sättet att de är så enkla, liksom. Och Audrey Hepburn är ju såååå söt!!
Sen igår torsdag så hade vi inga vanliga lektioner utan åkte och såg någon orkester-konsert med klassen, vilket var kul för det var typ 5 gamla gubbar som satt och blåste i sina trumpeter och tubas och tromboner helt coola och de spelade Gudfadern-soundtracket! Asballt! Efter det gick jag och åt på McDonalds med Haruna och Mahiro, och sen gick Mahiro iväg för att träffa sin kompis och jag och Haruna gick och shoppade lite. Sen satte vi oss på Starbucks och provade de nya speciella juldryckerna och läste manga i två timmar! Hahaha, sååå underbart...!

Annars så jaa... Jag har fortfarande ingen hemlängtan faktiskt men nu när det är december och det är meningen att det ska vara snö och juligt så blir jag lite avundsjuk på er svenskar... Här är det liksom kallt, men inte alls vintrigt, det känns snarare som en väldigt lång höst bara. Så det är lite segt. Men det ska nog gå!

Och ja, imorgon ska jag träffa killgänget igen för vi ska gå och äta indiskt i Sakae och sörja att Lev åker hem till USA på söndag... det är sorgligt faktiskt! Usch. Den första som åker hem, liksom. Han skulle bara vara här i 4 månader från början, men ändå. Sen i januari, februari kommer alla AFS'are åka hem också för då tar deras år slut, så det kommer också bli sorgligt. Tur att jag har Jonathan, Rei och Logan kvar! Boss vet man inte riktigt var man har honom ibland tyvärr.

Och nu till en rolig sak! På söndag ska jag åka till Osaka över dagen och hälsa på Sverige-Erika! (Inte min värdsyster då utan Erika vars blogg jag länkat ner längre ner på sidan) Det ska bli superkul! Och jag ska åka Shinkansen!! Älskar Shinkansen...! ♥♥

Så!
Nu ska jag ta och chilla lite, ska ta en promenad med hunden också. Baibai 〜

2 kommentarer:

  1. en promenad med hunden, vafalls!!! vad har hänt, är du och hunden kompisar nu, eller har du fått värsta elaka choren från familjen..?
    hur som, det låter väl bra att du inte har så mycket hemlängtan, trots att japansk jul är som höst. well good for you, men virå..? ;o). fan moa, med bara några dar till julen så känns det faktiskt lite tufft att du inte ska va med in person i år.. but believe you me, in spirit kommer du att va med 24/7!! och kanske via lite extra långa julskypesessions?
    men som vuxensagts tidigare, längtan är ju nåt positivt, och du är ju där du ska vara, ditt bästa år helt säkert! så det är om det ska även om det är lite bittersweet ibland.. and that's the truth ruth!
    jag skulle iaf inte vilja åka flumeride utan poncho här hemma idag, för det är 2 dm snö och -6 grader ute. riktig vinter liksom. det är parisflickan som har beställt ;o).
    vi hörs snart moa-chan.
    i love you. k

    SvaraRadera
  2. mjöööööööw! mjööööööööwwww! kan du inte bara flytta hit till saitama? men innan dess måste du ta med mej till steel dragon!!!!!!
    LOVE YOU MEST!!!!

    SvaraRadera