torsdag 26 november 2009

Maraton


Usch säger jag bara. Är trött som fan. Blä blä blä men äntligen är det över! Jag kämpade på rätt bra ändå, måste jag säga. Kom på 95:e plats av 392 andraårselever, är rätt stolt med tanke på att jag är SÄMST på att springa! Så hurra för det :)
Vi fick sluta tidigare också så jag har tagit det lugnt hemma och tänkte läsa lite manga snart och äta ballerina-kex som jag fick av Vicky-chan ♥

Annars så ja... hade en rätt mysig helg! Rei kom och bodde hos mig från lördagen till måndagen (då vi hade ledigt från skolan), och vi gick en skolfestival på ett universitet med lite kompisar, chillade framför Kalle och Chokladfabriken (på dubbad japanska! Mycket spännnande) samtidigt som vi åt riktig Wonka-choklad, och på måndagen gick vi och såg en jättesorglig film med två av mina klasskompisar. Det var kul! Filmen var bra men sorglig som sagt och alla vet vi ju hur det går får lilla mig när det blir för sorgligt... Haha, när ljusen tändes igen vände sig alla om och skrattade åt mitt rödgråtna ansikte (självklart hade INGEN av de andra fallit en endaste liten tår...!).
Sen gick vi och åt pasta till middag och det var supermysigt! GOTT det är att äta västerländsk mat ibland...!

Sen har jag som sagt haft skola och idag maratonet. Nästa vecka börjar proven igen dock så nu har alla börjat plugga i min klass. Jag ska förstås ta engelskaproven igen, men jag orkar inte plugga. För tråkigt! Haha, nä men jag börjar kanske nästa vecka någon gång... latmask. I helgen ska jag träffa de två andra utbytesstudenterna från min skola för första gången, Klara och Marie. Vi ska till Sakae och äta och shoppa. Det ska bli roligt!

Ja ne 〜 ☆

Japanen


Nagoya stations julbelysning! Den är känd för att vara galet vacker, och den gjorde inte mig besviken! Det är som en liten film som spelas upp gång på gång, supergullig var den!!






När vi var och letade efter en pastarestaurang gick vi förbi en Ghibli-butik!! Jag typ dog av lycka och tvingade de andra att stå och vänta på mig när jag kollade igenom allt de hade och spenderade resten av mina pengar på söta saker! Bl a så köpte jag en blå Totoro och en Jiji som jag satte fast på min skolväska tillsammans med mina andra prylar (Två små Totoro, en Chauncey-pokémon, och en glassdrink av pärlor som Kyoko i min klass gjort åt mig):


6 kommentarer:

  1. kära japanen,
    det klart att du ska njuta av ballerina kex och manga när du har sprungit maraton! good on ya mate! din skolväska börjar ju bli lika blingad som din keitai nu, så kan man säga kawaii om en väska också? isåfall, kawaii!
    låter som du har det fint moa, that is SO l'oreal, if you know what I mean ;o))
    ganbatte moa-chan, ganbatte!!

    SvaraRadera
  2. haha jag har också fått en pärlglassdrink av en kompis men använder den som mobilsmycke!

    SvaraRadera
  3. Älskling... så kul du verkar ha det!!!
    Och vilka trevliga kompisar! Kul att du har varit sund och sprungit maraton då...
    Du var ju iaf i den övre 4:e delen, tycker jag är bra gjort!!
    Grattis! Har nog själv sprungit en mil på 37 min, hur lång tid tog dina kilometrar, hihi....
    Puss sötnos vi hörs snart!!!
    papi

    SvaraRadera
  4. jag tänkte också på det clara men man vill ju inte vara bezzi :P

    SvaraRadera
  5. JAG VILL OCKSÅ HA BALLERINAKEX!!!
    jag saknar dig. du är så fin.

    SvaraRadera