söndag 3 januari 2010

Prospero año nuevo!


Haha där blev ni allt förvirrade va? Hahaha, nä här i Japan säger man "akemashite omedetou". Så det kan ni lära er och säga till random folk på stan så blir alla glada! Haha.
Fin bild också, eller hur?! Så såg det ut på nyårsdagens morgon här utanför mitt fönster, det fortsatte snöa hela natten! Nu har det tyvärr smält bort, alltihop... snyft snyft...

Nämen gott nytt år på er, bunten! Jag har haft två fina första dagar på det nya året, den första beståendes av mystisk nyårstraditionell japansk mat, sömn och sen besök på ett tempel på kvällen. Lite bilder:






Sen igår var jag, Rei, Jonathan, Logan och VICKY-CHAN (norsk tjej från campet som bor i Kobe) på en utomhuspark, ungefär en timme med buss från Nagoya, som heter Little World! Det är som ett museum med byggnader och saker från världens alla hörn, med riktigt härlig souvenirshop (jag drack ROOT BEER!). Dock var det KALLT och fortfarande jättesnöigt (hurra!!) så efter att ha tappert promenerat runt med frusna tår, fingrar, näsor och öron bland Sametält (det stod Sverige på skylten!!!!), Peruanska slott och Taiwanesiska hyddor, tog vi bussen hem igen till Nagoya. Där tog vi en massa purikura och promenerade runt i Sakae innan vi slog oss ner på en italiensk restaurang och åt pasta, pizza, soppa och ost-fondue. Det var GOTT. (Men oj vad mätt man var!) Bilder:









_______________Vicky-chaaaan 〜 大好き!神戸来るよ、絶対に!♥

Så, där har ni min start på nya året! Nyårslöfte nummer 1 är: lära sig japanska. Originellt va!

Idag har jag slappat, sovit och cyklat runt en liten stund i blåsiga Tsushima. Imorgon ska jag träffa min kompis Hitomi från klassen och gå och se Public Enemies!! Yaaay Johnny Depp ♥

Nu ska vi gå och äta! Hej svejs!
2010-japanen

1 kommentar: