tisdag 5 januari 2010

Näjeee nu tar lovet slut snart ju

Jag VILL inte gå upp 6.20 varje dag igen! Jag VILL inte! Usch och fy och blä och bly!

Men, men, jag är en utbytesstudent... jag är här för att studera... gråt gråt gråt... haha nä det ska bli kul att träffa alla igen faktiskt, speciellt min bästis Haruna som har varit i Kanada över lovet! Hurra 春菜お帰り〜☆

Igår köpte jag en vinterkappa (det har ju faktiskt blivit riktigt kallt här nu, snö och allt!), och satt på Starbucks en stund innan jag gick och såg Public Enemies med Hitomi! Den var bra men sorglig och ganska våldsam, haha. Hitomi är rätt cool dock, hon har bra filmsmak så det var nog lugnt. De flesta japanska tjejers utländska film-favoriter sträcker sig liksom inte längre än typ High School Musical och Hanna Montana the Movie...
Men jag måste verkligen haft tur för när vi hade filmkväll hemma hos min vän Sachi för någon vecka sen blev det två riktigt bra filmer till och med; först Juno och sen Sweeney Todd! Fast alla höll för ögonen och skrek högt under Sweeney Todd-massakern, och Hitomi vågade inte gå på toaletten själv efteråt, hahahahaha!

Sen idag har jag degat, degat och åter degat, men framåt eftermiddagen kände jag att nu fick det vara nog med deg och började helt duktigt på min "skillnader mellan Sverige och Japan"-uppsats som jag fick i läxa av min lärare innan lovet. Och angående den där historieläxan så tänker jag skylla på att mina böcker var i skolan (vilket de är!)... Och sen på kvällen åkte jag med mina värdföräldrar till elektronikshopen och köpte mitt elektroniska lexikon!! TACK MORMOR OCH MORFAR!! ♥


Haha om man skriver mitt namn på japanska kommer "Saint Thomas More" upp XD

Imorgon ska jag träffa Jonathan och cykla runt här i förorten där vi bor, hahahaha. Det ska bli lite kul, kanske blir ett "en cykeltur i Tsushima"-inlägg med bilder senare, vem vet! Hehe.

Här kan ni i alla fall se en liten film från när jag matade en glad häst på Little World:



Sen har jag lagt upp min Osaka-film i bättre kvalitet i FILM-inlägget, så jag tycker ni alla borde scrolla ner och se den en gång till! Haha. Puss på er gänget!

Kram från Japanen ♥

3 kommentarer:

  1. jag lånar din vinterkappa så länge! puss! <3 ps. älskar din häst video btw!

    SvaraRadera
  2. VILKEN?!?!?! ACNEJACKAN?!?!?!?!?!

    NEJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    SvaraRadera