onsdag 13 januari 2010

Sjuk...

Hej bunten.
Jag är sjuk... usch, det är inte särskilt roligt. Idag mår jag dock lite bättre än de två senaste dagarna, så förhoppningsvis kan jag gå till skolan imorgon igen!

Ja, eftersom jag varit sjuk finns det inte så mycket att skriva, förutom kanske om helgen...? Haha. På lördagen sov jag och såg på The Green Mile på mina värdföräldrars kontor. Dock gick det inte att ändra från dubbad japanska så det blev på japanska jag fick se den för första gången... lite segt. Det är en sån där film jag alltid velat vänta med till något speciellt tillfälle, och så var jag tvungen att se den på japanska. TRÅKIGT. Men, men, den var rätt bra ändå, lite läskig kanske.
På söndagen gick jag upp tidigt för att vinka av min norska kompis Astri på Nagoya Station som skulle ta Shinkansen upp till Tokyo för att flyga hem till Norge igen. Hon kom nämligen hit i april förra året, med YFU.


Det var sorgligt att säga hejdå, men sen gick jag och åt frukost med hennes två klasskompisar Shizuka och Reina. Det var supermysigt! Vi pratade om fotboll (Shizuka älskar fotboll) och jag fick reda på att Sverige inte lyckats kvala sig till VM?!?!?!?! LIKSOM HALLÅ?! Japan tog sig vidare liksom, men inte Sverige?! Gud vad pinsamt. Usch.



Sen resten av dagen träffade jag lite utbytesstudenter jag inte sett på länge och promenerade runt i Nagoya och sjöng karaoke i Sakae. Det var mysigt.

Jag och Anna-chan leker samer, som de skandinavier vi är♥

Nu när jag är sjuk så ligger jag hemma i sängen och ser på TV och chillar. Det är skönt att vara hemma och vila, men jag vill gå till skolan! Igår åkte jag till sjukhuset med min värdpappa (i Japan åker de till sjukhuset för precis allting, fast det var mer som en liten lokal klinik), och det kostade SJUKT MYCKET PENGAR för att bara gå dit och kolla sig, och få lite medicin...! Så nu är jag helt pank. Det känns inte bra alls. Dumma Japan och dyra kliniker. Blä. Enligt EF ska jag använda min försäkring till att få tillbaks pengarna men det kommer ta runt 2-3 veckor... hah.
Nu ska jag se på Code Blue Season 2 Episode 1 som jag har spelat in på TV:n! YAAY YAMAPI ♥

Hetare doktor får man leta efter! Ha det bra, folket! Pussssss

4 kommentarer:

  1. Code blue - känns som om jag missar något, och krya på dig Kära du!
    Aggan.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig sötnos!
    Kanske inte är nödvändigt med sjukhusbesök för lite snuva...
    Puss o kram, L

    SvaraRadera
  3. jag trodde inte du gillade code blue :O
    men iallafall så längtar jag asmycket efter dej gullet! <3

    SvaraRadera
  4. Jag gillade det nya filmupplägget " Osaka" du hittade typewriter, det är väl kul, va,
    Formen var ganska snygg tycker jag. lite roadmovie insprirerad sådår, sjysst,
    Puss o kram , stort längt o saknad börjar det inte bli väl lång tid , nu....
    papi

    SvaraRadera