söndag 24 januari 2010

Money money money must be funny in the rich man's world

___

Det tanken slog mig verkligen precis nu. Japan är onödigt dyrt skall ni veta. Usch och fy och blä!

Jag har haft en bra helg. Igår åkte jag hem till min vän Haruna och vi satt och pratade på hennes rum och kollade i hennes gamla yearbooks från högstadiet, och sen gick vi på Mos Burger (hamburgarerestaurang, ungefär 1000 gånger godare och bättre kvalitet än McDonalds, och jag gillar den extra mycket för att jag någon gång förlänge sen googlade Mos (smeknamnet jag fått i skolan av Pauline Edholm, haha) för att jag var uttråkad, bara för att upptäcka att det var en hamburgarekedja i Japan och sen den dagen har jag alltid velat gå på en Mos Burger) och åt. De spelade någon ABBA's Greatest Hits-platta i bakgrunden, och jag och Haruna satt och sjöng med i låtarna (Haruna älskar ABBA).

Sen åkte jag in till Sakae och träffade Jonathan, Rei och Rei's taiwanesiska familj som är här och besöker henne! Det var kul, men de pratade varken japanska eller engelska, och min kinesiska är ju som ni vet inte direkt flytande men jag lyckades säga "Hej! Jag heter Moa. Sverige. Gott. Kallt!! Sverige är kallt. Tack så mycket! Jag älskar dig! Hejdå!". Haha. Sen skrev jag "Jag hatar dig" och "Dra åt helvete!" på en pappersservett på restaurangen också (suttit och övat när jag har haft tråkigt på lektionerna i skolan, haha. Elektriskt lexikon med 10 olika språk FTW, tack mormor och morfar! ♥), men det vart sådär lagom uppskattat (om en utlänning hade skrivit det på svenska till mig hade jag tyckt det varit superkul ju...! Haha, fail)...

Idag har jag chillat och sett på mycket TV. NICEEEEEE! ☆
Om det är någonting jag kommer sakna med Japan så är det japansk TV. Den slår television världen över med hästlängder, det är ett som är säkert! Japansk komedi, för det första, är guds gåva från himlen. Svensk komedi är sjukt tråkig när man väl tänker på det. De sitter ju alltid bara ner i någon fånig liten debattsal och drar skämt som bara människor med IQ 160 fattar = LAME. Jag ska skriva ett långt inlägg om japansk TV någon gång, det förtjänar det. Men inte nu, för jag ska se sista avsnittet av Anego och sen sova (har skola imorgon ju!). Däremot tänkte jag att ni kunde få kolla in dessa superspexiga Matrix-parodier från en reklam för Pachinko-maskiner:


Roliga va?
Puss och godnatt på er!

1 kommentar: