onsdag 14 april 2010

Ny familj!

Hej alla!

Forlat for att jag inte har skrivit pa ett sa langt tag, det har hant en massa och jag har inte internet hos min nya vardfamilj sa det har varit lite svart att lagga upp ett nytt inlagg... sorry!

Clara och mamma har nu akt hem efter en underbar resa! Vi hade fantastiskt roligt och jag fick visa dem mitt liv har. I Tokyo traffade vi aven Ellen som vi at middag och sjong karaoke med! Superkul var det!

Pa sondagsmorgonen sa vi farval till varandra utanfor hotellet, och jag akte Shinkansen tillbaka till Nagoya.
Det jag nu inte har skrivit sa mycket om ar det faktum att det har funnits planer for mig att byta vardfamilj sen ganska lange sen, sa val hemma i Nagoya blev det till att direkt borja packa ihop mina grejer for flytten. Jag har haft en jattefin tid hos min gamla vardfamilj men jag kan inte saga att jag alltid dragit jamnt med min vardmamma... sa pa sondagen kom jag till min nya familj som ar de finaste manniskorna ni kan tanka er! Jag tycker om dem sa mycket att jag nastan grater av lycka varje dag pa vag till skolan, haha. Jag har en vardmamma och pappa och sen tre aldre vardbrorsor, alla i 20ars aldern, men bara tva bor hemma. Min vardmamma ar helt underbar, rar om mig som om jag var hennes egen dotter (jag tror att hon hemligt garna skulle ha haft en flicka ocksa i barnskaran, haha). Min vardpappa ar supertrevlig och pratar mycket med mig hela tiden, och mina vardbrorsor ar sjukt coola al
lihopa! Den aldsta, 25, ar gift och bor med sin fru och deras lilla dotter pa ett ar. Har inte traffat henne an men sett bilder och hon ar saaaa sot!!! Min vardmamma sager att de ska komma och halsa pa snart, vilket jag ser fram emot!
Sen har vi den nast aldsta, 23, som ar sjukt cool och konstintresserad. Haha och han jobbar part-time pa en pachinkohall!!! Hahahaha sa ballt! (om ni inte minns vad det var sa kan ni googla det for jag ar for lat for att forklara)
21aringen ar min nya basta kompis! Han har varit ett ar i Montana men precis som min forra vardsyster sa vill han inte prata engelska med mig, haha. Vi gillar samma musik och bocker och kladmarken och tar taget in till Nagoya tillsammans varje morgon (det enda dumma med nya stallet ar att det ligger mycket langre bort fran stan, men jag bryr mig inte alls). Och ikvall ska vi ga och se Sherlock Holmes-filmen! Jag vet det ar sent men det ar inte mitt fel att Japan tar typ ett halvar pa sig att dubba alla filmer, hahaha.Alice i underlandet har inte ens haft premiar an!
Jag ska ocksa borja simma en gang i veckan!! Min vardmamma spelar tennis pa ett stalle dar de har pool sa nar hon spelar far jag folja med och simma! Yaaay!! Traning! Haha.
Jag alskar verkligen min nya familj, de bryr sig om mig och ar intresserade av mig och mitt liv bade har och hemma i Sverige. Synd att det bara ar runt 2 och en halv manad kvar dock... blah.

Vi har inte listat ut hur jag ska komma at internet pa min dator hemma an sa jag kommer inte kunna skypea eller sa pa ett tag tror jag. Men det ar lungan! Jag klarar mig ratt bra.

Hoppas ni har det bra darhemma allihopa! LOVE YOU ALL!

Bye bye〜 (゜▽゜)
Moa le 日本人

5 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH FAAN vad bra moa!!!! GANBATTE<3 hälsa din nya familj, <3

    SvaraRadera
  2. GUD VAD NIIICE! men vad hette alla brorsorna nu igen? och är dom snygga? (seriereferenser)

    SvaraRadera
  3. hej m-chan.
    tänkte på dig när jag hörde den här låten som jag tyckte va fin.

    http://www.youtube.com/watch?v=8s8YK4R5qa0

    pok
    le chef

    SvaraRadera
  4. Hej det är så att jag kanske ska åka till japan med ef nästa år och jag undrar om man byter värdefamiljer typ var 4 månad.. så som man gör i vissa andra organisationer ? :)

    SvaraRadera