fredag 23 april 2010

Thank God It's Friday ♥

Hej barn!

Tankte ge en liten uppdatering. Det ar fredag och jag ska ga pa Batting Center (hall dar man star i ett bas och slar bollar som kommer at you ur en san dar maskin med ett basebolltra) med Kaoru och hans kompis Hiroshi! Ska bli kul men jag ar ganska saker pa att jag inte kommer traffa en enda boll, haha. Imorgon ska jag ga pa japansk drejerikurs hos min vardmammas van, ska bli jattespannande! Far se om jag lyckas med nagon vacker skapelse, och sen pa sondag ska jag traffa Jonathan! Harlig helg kanns det som.

I skolan ar det plugg och traning for idrottsdagen som ar 1a maj. Man kan valja att delta i pingis, volleyboll eller basket, och sen tavlar man mot andra klasser i sin gren! Om man forlorar sa ar man ute, sa det galler att kampa! Det ska bli jattekul, ser framemot det sa mycket! Jag skulle egentligen bara gora basket eftersom det kanns som att det ar det enda jag kan bidra med nagot i, men sen saknades det manniskor i volleybollaget sa da gick jag halvt over dit istallet. Det innebar att jag forsta matchen kommer spela volley, och om mitt basketlag vinner sin forsta match och far ga vidare sa ska jag spela med dem fran och med andra matchen. Lite komplicerat men jag ar nojd da jag egentligen ville spela volley lite men inte vagade for att det kanns svarare, men nu under traningarna har det gatt ratt bra! Ser fram emot idrottsdagen! Nar den ar slut ska Haruna sova hos mig, och dagen efter ska
vi ga och bli kimonopakladda tillsammans med var kompis Arina som gar pa en annan skola. Hurra! Och sen efter det aker jag till Nara med min vardfamilj och halsar pa min vardmammas mamma! Jag har sett bilder nu pa hur det ser ut dar och det ar verkligen mitt uppe i bergen! Saaa vackert...!

Sa ja, dar har ni mig och min narmsta framtid att vara lite avis over, hehe. Om ni undrar over vadret sa kan jag beratta att det ar lite olika, haromdagen var det sol och 25+゜, men igar var det typ 10+゜och osregn... Idag ar det ganska varmt men molnigt. Jag ar lite forkyld men fick dundermedicin som fixade det mesta over natten. Nu ar det bara hostan som ar kvar... usch.

Annars kan jag ju bara saga for hundrade gangen att min vardfamilj fortfarande ar BAST BAST BAST!!! Vill aldrig komma heheheeeem...... snyft.

Tack for alla kommentarer! Saknar er alla! Speciellt Hanna-chan, nu nar jag inte har internet sa kan jag inte ga in pa din blogg dammit! Det funkar inte fran mobilen... buhuhu.

BYE BYE! LOVE YOU ALL!!!

4 kommentarer:

  1. yo yiggedi yo yo! jag blev avis. grattis!

    SvaraRadera
  2. Hej Älskling, så glad att du är lycklig i Nagoya.... Och våren som har kommit till din fina stad. I miss it! And I miss you of course... Men det är underbart att höra hur du njuter av ditt nya japanska familjeliv. Jag är jättnyfiken på din resa till "Mormor" i bergen. Du måste ta massor av bilder! Stor kram Mamma.

    SvaraRadera
  3. Vill också gärna se bilder från din värdmammas mamma!
    Det verkar så kul med din nya värdfamilj, som verkar uppskatta dig som du förtjänar, grattis!
    Tänker på dig och hoppas du har det bra nudå, njut vettja!
    Stor blöt puss och kram från dad!

    SvaraRadera
  4. Moa darling!
    Håller med modern, vill också gärna se bilder från din värdmammas mamma och hennes hem!
    De verkar så trevliga i din nya värdfamilj, och jag tycker du förtjänar att bli så bekräftad av dom!
    Grattis!
    Stor blöt puss och kram från dad!

    SvaraRadera