måndag 19 april 2010

Miitobooru

Hey alla coola katter!
Hehe. Tankte bara skriva lite kort om forsta veckan har hos nya familjen, typ.

Jag kan borja med att min fina Logan akte hem till Kanada igar. Det ar tydligen nagot strul med hans skola hemma sa han kan inte vara kvar langre. Sager han. Jag tror faktiskt inte han har trivits sarskilt bra har, Japan levde inte riktigt upp till hans forvantningar. Trots att jag och Jonathan har kant det lite i luften kom det anda som en chock, och det blev ett sorgligt avsked. Logan ar min bastis ju! Men jag far aka till Kanada, och sen har vi alla en Eurotrip planerad till sommaren 2011! Jag kommer sakna Logan though...

For att byta till ett gladare amne: jag gjorde kottbullar och potatismos med lingonsylt och sas i fredags! Min vardmamma hjalpte till forstas och det blev jattesuperlyckat! Alla var tveksamma till lingonsylten forst men nar de provade tyckte de att det var jattegott (saklart!). Allt gick at pa nolltid och nu tycker de att fredag borde bli den svenska mat-dagen, haha.

Sen har jag simmat igen, vilket var underbart! Skolan ar superkul, jag deltar i mycket mer lektioner det har aret vilket kanns kul, aven om det innebar mer plugg. Vi har ocksa nu en lektion som ar lite som en kurs i hur man ska bete sig som en japansk traditionell kvinna, vilket innebar att vi far lara oss att prata korrekt, sitta och sta och ga och buga. Superkul! Vi ska ocksa lara oss hur man klar pa sig en yukata, som ar som en lite enklare kimono, sa jag har fatt lana en yukata av min vardmammas kompis som ar jattevacker! Ser fram emot att fa ta pa mig den, dock maste jag ju beratta att pa den lektionen vi hade sa skulle lararen visa alla hur man satter pa sig en yukata, och bad oss darfor valja en som skulle fa bli pakladd av henne. Och mina fina klasskompisar tyckte jag skulle gora det sa da fick jag vara modell! Det var kul, det ar nagot sarskilt med att ha pa sig en yukata helt klart
. Mina kompisar utbrast i ungefar 1000 "KAWAII", hehe.
Sen i helgen har jag sovit och tittat pa japanska The Ring 2. Haha vilket skamt!! Inte ett dugg laskig. Min brorsa Kaoru som hade hyrt den skyllde pa att killen i videobutiken rekommenderat den, haha. Vi sag pa Ikebukuro West Gate Park istallet, med maaassa snygga killar!! (japanskt gammalt drama) Yamapi ar med och ar typ bara 13, saaa sot! Hihi.
Pa lordagen hangde jag med Kaoru till hans universitet. Det var saa stort och fint! Vill ocksa ga pa japanskt universitet, verkar sa kul...
Sen akte vi hem till Kaorus kompis Mizuki som bor sjalv i en ascool lagenhet nara universitetet. Vi satt och drack kaffe och spelade gitarr och jag spelade lite Big Bang pa YouTube for dem vilket de sjalvklart skrattade ihjal sig at, sa jag bytte till Mando Diao istallet vilket uppskattades lite mer. Sen spelade de lite Red Hot Chili Peppers och John Lennon och eftersom jag inte kan spela sa fick jag sjunga, hahaha. Sen lyssnade jag och Kaoru pa Kent i bilen pa vag hem, jag forsoker fa honom att gilla det, det kanns som att jag ar pa god vag! Men sen ville han bara lyssna pa Red Hot Chili Peppers i alla fall sa vi satt och sjong med till By the way och Otherside. Min vardmamma var pa tennislager i Kyoto den kvallen sa eftersom hon inte var hemma gjorde min vardpappa "mansmat" till middag, gyoza och tofu och allting som inte har med gronsaker, hahaha. Sen tittade vi pa Nodame Cantabile-filmen
fast min vardpappa gar och lagger sig supertidigt alltid sa det var bara jag och Kaoru och Tsubasa som tittade och kollade i lite modetidningar samtidigt. De ar fett fashion bada tva! Tsubasa har haft Cheap Monday tydligen och Kaoru gillar APC, ballt eller vad?
Sen borjade jag och Kaoru med projektet "lara Moa spela Red Hots 'Under the bridge' pa gitarr", som kandes omojligt i borjan men visade lite resultat efter en timme typ, haha. Fan vad svart det ar! Jag har tva manader pa mig dock, det ska nog ga.

Igar sondag akte jag och min vardpappa till ett jattefint tempel med en massa affarer och grejer, det var jattekul! Vi at supergod mat och taiyaki, mums!! Sen akte vi till den kyrkogard dar min vardmammas pappa ligger tror jag, och payed our respects. Da tar man en hink med vatten med till graven dar man tar en skopa och haller over sjalva gravstenen, for att den dode ska fa svalkas i varmen.
Pa kvallen sa gjorde vi Okonomiyaki, jag fick skara blackfisken!! Hahaha helt underbart! Min vardpappa skrattade at mina "blaaaaa!", hehe. Sen kom min vardmamma hem fran Kyoto med massa gront te-godsaker som vi at. Gott!!

Aaaah min nya vardfamilj ar bast....!! Det har bara gatt en vecka och min vardmamma presenterar mig redan som sin dotter for sina vanner, Kaoru har lart sig saga "jag ar Moas brorsa" pa svenska, och jag kanner mig sa hemma! Allt jag saknat det har aret kommer till mig nu, lite sent kanske men valdigt efterlangtat! Hihi happy times.

VILL INTE AKA HEM!!

6 kommentarer:

  1. 余分な父親:
    非常に誇りと幸せ!

    素晴らしい物語!

    konichiwa moa-chan.

    SvaraRadera
  2. det kan nog inte bli bättre moa.... nä det kan det inte... men jag fattar inte varför de ska behöva lyssna på kent när de redan verkar ha så bra musiksmak :P aja, love you most! längtar tills vi hörs igen, öva flitigt på under the bridge nu!

    SvaraRadera
  3. Moa-Älskling! Jag är så glad och lycklig för att du nu ÄNTLIGEN får leva det härliga DUGGER/BIXLER livet precis som du är värd. Kanske inte ett helt år som Clara men bättre sent än aldrig. Och just det momentet att din värdmamma presenterar dig som sin "dotter" gör mig gråtfärdig av lycka.... med tanke på att din andra värdmamma lät presenten du köpte till hennes fördelsedag stå helt oöppnad i köket i flera månader. Det är skillnad på folk och folk. Även i Japan tydligen.... Jag önskar dig flera härliga veckor framöver. Puss från Sverige-Mamma.

    SvaraRadera
  4. FAN VAD KUUL FANFANFAN VAD KUL! men det är värt att ens träffa dem, åk tillbaka TUSEN GÅNGER efter och träffa dem varje gång så blir det bondingtimex1000!!! vad jag menar är att du kan alltid åka tillbaka dit, typ efter gymnasiet och bo där ett tag typ ett år och bonda ännu mer! <3 puss älskar diiig
    /clara

    SvaraRadera
  5. Älskling!
    Njut bara av den tid som är kvar, ha kul, din värdfamilj verkar vara hur trevliga som helst, så ta åt dig av allt dom kan erbjuda dig!
    Bättre sent än aldrig, urslitet uttryck, visserligen, men faktiskt,
    nu har du sett de mångfacetterade sidorna av ett samhälle spm det består av. Jag är så ledsen att att det inte blev tidigare, som du har berättat om, men nu kan du bara slappna av och ha trevligt!
    Hur gjorde du köttbullarna? Lingon? IKEA?

    Tycker du gjorde rätt med köttbullar, potatismos o lingon,
    svensk nationalrätt! Pannkakor nästa fredag?
    Och Ellen!!!
    Vad är det för fel på Kent? Visar att dom har bra smak i Japan också...

    Kul att du gjorde succé iaf!!!

    Puss från...

    SvaraRadera
  6. Moaaaaaaaa! Jag är så, så, så happy för din skull. Fy tusan vad skönt att du har det så bra med nya familjen! De låter helt underbara!
    Och jag hörde från Clara att det hade varit supermegamys när P och C var och hälsade på.
    Jag sitter och kollar på Lost in Translation och tänker på lilla dig där mitt ibland alla konstiga japaner, du är så ball som orkar med dem, höhö.

    Jag fattar att du inte vill åka ifrån Japan - har också ångest över hur kort tid det är kvar här.
    Fast å andra sidan, så dröjer det inte så länge innan vi alla är samlade igen (YEY!)

    Jag saknar dig darling!

    SvaraRadera