onsdag 28 april 2010

うっとししー!




Heeey gänget! Snälla hypertekniska Hiroshi-kun fixade internet till min dator så jag kan blogga igen! Yeey, tack Hiroshi!

Jag hade som förutspått en bra helg! Fredag baseball (jag lyckades inte slå en enda, som väntat, haha) och lite fotboll med Kaoru och Hiroshi, lördag blev till att sitta i en atelje och hålla på med lera tillsammans med gamla japanska tanter (drack säkert 8 koppar kaffe och lovade att gifta mig med 5 olika tanters söner), och på söndagen träffade jag Jonathan som sen hängde med hem till mig och åt sushi! Det var superkul, jag vet att jag aldrig hade kunnat ta med mig en killkompis hem till min förra värdfamilj... hah.

Skolan är seeeg. Haha. Somnar halvt under alla lektioner... men jag kämpar på med alla läxor och så som är varje dag i stort sett. Det är svårt men jag får hjälp av Kaoru, haha. Idag är det onsdag men imorgon är det lov av någon anledning så jag kan sova länge... Nice! Ska sova läääänge, och sen softa hemma med min finaste värdmamma 〜♥ Kaoru har skola så jag kanske ska åka dit när han slutar och göra någonting, fattade inte riktigt... haha. Men jag ska köpa en tamagotchi i alla fall! Såg det på TV nu och bestämde mig för att köpa en (Tsubasa och Kaoru tycker det är det meningslösaste de har hört). De moderna tamagotchisarna är i färg och fett avancerade! Måste ha. Hehe.

Sen kan jag berätta att jag har varit lite busig och lyckats skjuta på mitt hemresedatum... ni där hemma kanske blir besvikna men jag fick sån himla ångest över att behöva åka hem så tidigt när min nya värdfamilj är så bäst och ja, ni vet ni vet ni vet...! Så jag kommer hem någon gång i mitten av juli istället, det är inte sååå stor skillnad från det ursprungliga datumet faktiskt. Gomen ne minna! Men ibland måste man prioritera sig själv. Haha. Visst blir det lite sorgligt när Jonathan, Rei och alla andra åker hem före mig men vi måste ju säga hejdå någon gång... Dessutom är det planerat för Jonathan och Lev att komma till Sverige i början på augusti! Det är ungefär 90% chans kan jag nog säga, så jag får träffa Jonathan snart igen.

Crazy hur tiden kan gå så fort... kan ni fatta att jag varit här i 8 månader och en vecka ungefär exakt? Galet galet...

Nu ska jag sova. Godnatt på er svennar.
おやすみ☆        
Moa - japanen!      







もう〜!帰りたくない。

2 kommentarer:

  1. Men du är ju för härlig!
    Skjuta på hemresan bara så där ...
    Det tycker jag var bra gjort, visserligen längtar jag efter dig, men det är klart att du ska göra det!
    Vill att du ska njuta, bara!
    Med kärlek till min fina dotter, papi!

    SvaraRadera
  2. 29 april var väl den förre kejsarens födelsedag, som de behöll som "Green Day" i stället kan jag minnas. Men nu kommer ju Golden Week, då blir det väl skolledigt?!

    SvaraRadera