tisdag 14 juli 2009

NAGOYA

JAG HAR FÅTT EN SKOLA!

Jag ska gå på Nagoya Women's University High School! Som ni kanske fattar ligger i NAGOYA, Japans FJÄRDE STÖRSTA STAD! Jag ska alltså bo ett år i NAGOYA!!!
Nagoya ligger precis i mitten av Japans huvudö, Honshu (HELT PERFEKT!):

Jag är så lycklig att jag kan dö! Visst är skolan en flickskola men DET GÖR INGET! Det är en jättestor privatskola som går upp från dagis till universitet, och den har en massa klubbar och verkar göra en del skolutflykter under året. Hurra! Jag är så lycklig! Det kunde inte bli bättre!
Bland annat verkar den ha en filmklubb (något för mig...?)!

Tänk att igår var jag desperat och skickade pinsamma mail till EF, och nu har jag helt plötsligt en skola och en stad! Hurra! Hurra!

Lite småfakta om Nagoya:
  • Det tar en timme och 40 min med Shinkansen att åka från Nagoya till Tokyo, och 35 min till Kyoto
  • Nagoya har ca 2,2 miljoner invånare (dubbelt så mycket som Stockholm!)
  • Nagoya ligger nära havet och är en av Japans viktigaste hamnstäder
  • Nagoya ligger i Aichi-prefekturen, i Chubu-regionen
  • Nagoyas baseball-lag heter Chunichi Dragons
  • Borgmästaren heter Takehisa Matsubara
  • Nagoyas två främsta sevärdheter är Nagoya slott och templet Atsuta
Nu vet ni lite mer om Nagoya! Jag tänkte bifoga lite bilder på Nagoya nedan, och även lite bilder på min skola som jag hittade på deras hemsida: http://www.meijodai.ed.jp/
Deras engelska hemsida säger inte så mycket nämligen: http://www.nagoya-wu.ac.jp/en/senior.html

Nagoya Slott

Atsuta Tempel

Nagoya på natten

Nagoya Skyline


Och här.... min skoluniform!

___Vinter _______Kappa _______ Kofta _______ Sommar

SÖT ELLER VAD? Det är sailor-style! I'm so happy!!!

Ja... vad finns det att säga? Mer än att JAG ÄR JÄTTENÖJD MED MIN PLACERING!
Nu är det bara värdfamilj kvar men någonstans i en stad så stor som Nagoya måste det väl finnas en liten värdfamilj som vill ta emot mig? I think so!

Ja ne! ^____^

7 kommentarer:

  1. ÅÅH JAG SKA RITA DIG I DIN SKOLUNIFORM, JAA

    SvaraRadera
  2. Nagoya ligger ju nästan nära Osaka ;)

    SvaraRadera
  3. Eller hur! Vi kanske rent utav kan mötas upp i Kyoto, som ligger precis i mitten :D

    SvaraRadera
  4. UWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!
    DET KAN INTE BLI BÄTTRE!! I'm soooo happy for you!!! Agnes och Freja med :))))))))))))))
    Skoluniuformen är ultra cute!

    SvaraRadera
  5. vänta nu... betyder det här kansai-ben????

    SvaraRadera
  6. jag vet! jag tänkte också på det, men kollade upp och det betyder actually nagoya-ben vilket i stora drag innebär att man säger "myaa eller nyaa" i slutet av varje mening. hurra, kattlandet nästa!

    SvaraRadera