fredag 17 juli 2009

Iced Mocha

Jag och Kurara-chan (Clara) sitter på Peets och dricker kaffe/ritar/googlar Nagoya för fulla muggar. Rätt trevligt, faktiskt.

Som ni kanske märker har jag ändrat header och lagt till lite så kallade gadgets här till höger. En visar vädret i Nagoya (som just nu är molnigt), och den andra är en ruta med mina fiskar! Cyberspace-fiskar, that is. Har bestämt mig för att döpa dem. Förslag?
Just det ja, de vackra bilderna som visas ovanför vädret är från lite olika delar av Japan.


Imorgon ska vi åka till vad vi kallar Japangatan! Det är ett litet distrikt här i LA med en massa japaner och japanska affärer. Jag ser fram emot allt japanskt godis och JPOP-tidningar jag ska köpa... Ahahaha... Kanske lägger upp lite bilder.
Btw, här till höger ser ni en bild Clara precis ritade! Det är jag i min skoluniform. Kawaii ne! (Får man säga så om sig själv?)

Ja ne!

モア

PS. 35 dagar kvar!

14 kommentarer:

  1. Hai! Kawaii ^__^
    Det där med fiskarna... det första som dök upp i huvudet var färgerna på Japanska, asså den Blåa heter Aoi, den gröna Midori o.s.v
    men det kaske är lite fantasilöst, elr?

    SvaraRadera
  2. Nej det är bra! Åtminstone Aoi, för blå är ju faktiskt min favoritfärg och det är det vackraste namnet på japanska färger... Arigatou! Härmed döper jag den blåa fisken till Aoi-kun :)

    SvaraRadera
  3. JA PONYO! bra där claire!!! jag tycker den svarta ska heta ellen och den gröna ellen2... den vita kan heta spökis.

    SvaraRadera
  4. den svarta kan heta Kirk eller Spock <3

    SvaraRadera
  5. okej vit = Spökis, röd = Ponyo, svart = Spock


    grön?

    SvaraRadera
  6. jag kom på själv! två alternativ till grön, det blir röstning:

    1. hiro (från koizora U____U)
    2. nori (sjögräs på japanska! passar rätt bra, eh?)

    så which one is it gonna be?

    SvaraRadera
  7. JA SPOCK!!! have to watch that movie btw!!!! men vad hände med ellen och ellen2?????

    SvaraRadera
  8. JAG VET STAR TREK ÄGER!!!! och hallå ellen, du förstår väl själv att jag inte kan döpa mina fiskar till ellen och ellen2? jag är väl inte michael jackson heller...

    SvaraRadera
  9. ellen och monica då? (fast jag vet ärligt talat inte om jag stavar med k eller c.)

    SvaraRadera
  10. men ska jag byta ut spock och nori nu? det som blev så fint... okej, den gröna får heten ellen nori. dubbelnamn. happy? (i am)

    SvaraRadera