tisdag 2 juni 2009

Sommar!

Nu är det sommar!
Det har varit +25° hela helgen och jag har cyklat, badat årets första bad, ätit glass och haft slututställning. Vernissagen som var i fredags var supermysig och jag fick en massa blommor och komplimanger för både min konstfilm och min spelfilm, så det var kul. Det känns konstigt att något man stressat över och förberett inför i ca 8 månader helt plötsligt är över.
Och idag är det exakt en vecka till skolavslutningen, tills jag slutar grundskolan. Det är det mest konstiga. Sorligt, spännande, vemodigt och härligt på samma gång, liksom.

Och idag är det bara 80 dagar tills jag åker till Japan! Längtar, längtar, längtar. Håller på och fixar med visum nu och allt vad det innebär, bl a annat ska jag skriva en liten resume innehållandes alla skolor jag gått på sen lågstadiet och datum för alla skolstarter och avslutningar. Haha, det har jag förstås uppskrivet...
Var även och hämtade upp mitt pass idag. Jag och mamma var där i fredags och ansökte om nytt, eftersom det kommer att gå ut under tiden jag är i Japan. Blev tvungen att både ta om bilden eftersom jag blev superful på första försöket, och skriva om namnteckningen eftersom jag är SÄMST, haha. Ser fortfarande ut som en förrymd brottsling, så den där andra bildtagningen kändes inte helt nödvändig. Man behövde även mäta sig, och till min förskräckning upptäckte jag att jag är hela 169 CM med skor! Jag vill inte bli längre, buhuhu... Dock tog den snälla kvinnan bort 2 cm p g a skorna så i mitt pass står det nu 167 cm (inte fullt så farligt).

Vaknade imorse av buller och bång, och när jag tittade ut genom fönstrena upptäckte jag att en massa byggarbetare stod på min balkong och jobbade, och jag hade glömt dra ner persiennerna! Dock har de satt plast över glasen så det är alldeles suddigt, men ändå! Whiiiiiiiiiiine.

Dagens skratt är ett klipp på ett live-framträdande av Yamapi sjungandes Daite Señorita, då han blir tagen på bar gärning MIMANDES till låten eftersom han råkar välta mikrofonstativet och sången fortsätter. HAHA, jag älskar honom men detta är bara för roligt!



Nu ska jag gå och köpa marshmallows för jag ska på grillparty. Ja ne!

1 kommentar: