söndag 14 juni 2009

EF-möte

Idag var jag på förberedelsemötet. Det bestod i stort sett av ett 4 timmars-föredrag om hur det är att åka som utbytesstudent... till USA! Hurra! Nä, men eftersom majoriteten av alla som åker ska dit så är det mest riktat till dem, vi som skulle till andra länder fick någon liten specifik information då och då.
Det är två andra tjejer som ska till Japan, men bara en ska på Campet och henne träffade jag idag! Hon heter Amanda och vi kommer åka tillsammans från Arlanda. Det var kul att äntligen träffa någon som också ska åka med EF (oroa dig inte Ellen, du är fortfarande min ichiban saikou na exchange-tomodachi), och vi har redan bestämt en massa saker vi ska göra i Tokyo när vi får free-time under Campet. Tanoshii!

Är väldigt peppad på att åka nu... Har dock inte fått någon info än om var eller med vilka jag ska spendera mitt år, börjar bli väldigt otålig! Men men, det är bara att vänta.

Slutade skolan i tisdags... sorgligt! Älskar min klass, men alla ska nu vidare till respektive gymnasium. Kommer sakna dem allihopa!


Och nu är det sommarlov... ska göra en massa roliga saker, bl a åker jag till USA i slutet av juni. Först till Dugger, Indiana med Clara för att hälsa på hennes värdfamilj från hennes utbytesår 07/08, och sedan flyger vi till Los Angeles och är där med mamma i två veckor.
Vill att tiden ska gå fort så jag kan åka till Japan, men samtidigt vill jag hinna ha en fin sommar och säga hejdå till alla ordentligt när augusti kommer. Idag är det 68 dagar tills jag åker! Galet...

Nu ska jag ta tåget upp till Sundsvall. Ja ne for now och ha en bra sommar trots detta ihärdiga regn!

2 kommentarer:

  1. Hej Hej!
    Jag undrade bara hur länga och hur du lärt dig Japanska. Har du något tips på hur man kan göra?
    //Cia

    SvaraRadera