fredag 23 juli 2010

Being home

Nu har jag varit hemma i tolv dagar. Det känns konstigt, lite bättre nu än i början men ja, man överlever i alla fall. Hehe.

Jag har haft the best year of my life, så otroligt roligt som alla EF-broschyrer lovade och jag kan inte fatta att allt är slut. Jag saknar min japanska familj, skola, vänner och allt japanskt så mycket att det gör ont, men nu är jag hemma och ska fokusera på nya skolan och allt sånt. Det har varit supermysigt att träffa svensk familj och vänner igen!

Och faktum är att nu börjar en ny resa - för Japan har inte tagit slut! Jag är fast besluten om att återvända så snart som möjligt, innan jag gått ut gymnasiet blir det väl bara några enstaka gånger för att hälsa på alla och så men efter studenten, då blir det till att åka igen och studera i landet jag älskar så mycket! Längtar! Så från och med nu ska jag kämpa för att hålla både min japanska och min dröm vid liv, är otroligt peppad faktiskt. 頑張れば出来る!♥

Så tack alla ni som har läst och följt min blogg under detta år, det har betytt väldigt mycket! Och till era alla som funderar på att kanske åka ett år till Japan under gymnasietiden har jag bara en sak att säga: ÅK FÖR FAN! Haha. Jag hoppas att ni kan finna denna blogg till någon nytta, och har ni några frågor om hur det är att åka iväg som utbytesstudent är det bara att lämna mejladress eller så i en kommentar här så tar jag kontakt!

And with that, this blog comes to an end.
ありがとうございました。

Moa - japanen through and through! ☆

11 kommentarer:

  1. the end! puss <3 älskar din bloggz

    SvaraRadera
  2. Jaha nu är det det...
    fast Jon o Lev har ju kommit

    pusss

    SvaraRadera
  3. モアりんなら絶対出来るぞ!今度一緒に行こうよ!
    I LOVE YOU THE MOST!

    SvaraRadera
  4. shit! jag hittade din blogg på google haha, och när jag såg att den handlade om att du åkte till Japan i ett år för att plugga så var jag helt enkelt TVUNGEN att läsa hela bloggen från början, eftersom att jag är ganska intresserad av Japan :p

    Nu har jag en sån jävla lust att åka till Japan och plugga där ett år, och få japanska vänner och allt! Och när jag läste inlägget om att alla dina klasskamrater skulle säga något på engelska så började jag gråta haha! Nu känns det nästan som att det är JAG som har bott där i ett år och var tvungen att lämna alla!

    Jag tycker du var gryyymt modig som vågade åka själv och bo hos en japansk familj och börja i en japansk skola! För jag kan tänka mig att man känner sig ganska ensam.

    Aja, to wrap it up så ville jag bara säga att jag blev RIKTIGT inspirerad av din blogg, och av att läsa om dina tankar och din vardag! :)

    SvaraRadera
  5. Eg skal gå på same skule som du gjekk på...
    Spennande

    SvaraRadera
  6. När skall du till Japan nästa gang?

    SvaraRadera
  7. Wow.
    Din blogg är verkligen helt fantastisk, och jag vill bara säga att tack vare dig så bestämde jag mig i somras för att jag vill resa till Japan som utbytesstudent. Tanken hade slagit mig förut, men det var din blogg som avgjorde saken. Tack återigen! :D

    SvaraRadera
  8. Hum, nu skriver jag här igen (stalker haha).
    Nej, men jag tänkte fråga dig om du är medlem på utbytesstudent.se? Det är ett jättebra forum för utbytesstudenter, och jag tänkte att om du har tid så kanske du skulle vilja bli medlem där och dela din visdom med världen! I alla fall JAG skulle uppskatta om du gjorde det, så att Japan-delen av forumet blev lite mer aktiv, hehe... :3
    Ja, mata ne~

    SvaraRadera
  9. Hej Moa! Jag älskar din blogg! Att läsa din blogg gör mig så glad, haha... det här låter kanske lite konstigt men när jag läser det du skriver så får det mig att känna en djup hemlängtan till ett land jag aldrig har varit i. Jag har velat åka till japan så länge men vet inte hur jag ska ta mig till väga :P Jag funderade på att resa dit efter gymnasiet men jag vill dit nu!Om du har några tipps så snälla maila mig till alicee_27@hotmail.com :3
    Mycket kärlek<3<3 / Alice

    SvaraRadera
  10. Hei, meg igjen eg har to spørsmål.
    1: (ikkje for å vera stalker, men) eg har hørt rykter om at nokon har sett deg i nagoya nyleg. stemmer det?
    2: veit du kva sangen til aerobicen heiter?(har snart prøve, eg er dårlegast i klassen)

    SvaraRadera
  11. forresten kan du få senda ein mail om du vil, iselin-silvana@softbank.ne.jp
    eg brukar ikkje internett kjempeofte

    SvaraRadera