måndag 3 oktober 2011

1年後



久しぶり! Längesen jag skrev här... 懐かしい!!Ändå rätt stolt över att jag uppdaterade så mycket som jag gjorde. Hehe.

Jaa. Det var ungefär 1 år och 3 månader sen mitt utbytesår tog slut. Det känns konstigt, det har gått så fort! Går nu i 2:an på gymnasiet och livet här hemma i Sverige är nice. Tänker på Japan och mitt år där ganska ofta, och är fortfarande lika glad att jag åkte. Hur tufft det än var ibland så väger allt det roliga och underbara som jag upplevde så mycket tyngre.

Detta inlägg är väl lite av ett "vad hände sen?"-inlägg. Jo, det som hände är som sagt att jag började gymnasiet, började lära mig kinesiska och koreanska (endast kinesiskan höll i sig, men jag SKA börja med koreanskan igen! Hur ska jag annars kunna kommunicera med G-dragon när vi gifter oss?!), och glömde bort japanskan. Haha. Inte så konstigt när jag knappt gjorde någonting för att hålla igång den alls....

MEN, detta kom att ändras då jag i somras återvände till Japan för att hälsa på alla i 6 veckor!! Yes! Sparade som en galning hela året för att kunna åka tillbaka, och det var så underbart! Väldigt varmt dock. Japan är inte så kul på sommaren alltså... Fast jag åkte ner till Okinawa också, någonting jag alltid ville göra när jag var där som utbytesstudent, och där kunde man bada! Så det var fantastiskt. Och det var underbart att träffa min värdfamilj igen! Åh det var så mysigt! Det kändes inte som att det passerat någon tid alls, allt var precis som vanligt nästan. Förutom att mina värdbrorsor blivit lite seriösare och skaffat flickvänner (Tsubasa hade gjort sin på smällen så de gifte sig för en vecka sen!).

Men nice var det! Och Jonathan kom också så det var en riktig reunion! Vi hade det riktigt kul, sjöng karaoke, gick och klubbade på random ställen i Nagoya jag aldrig varit på förut, var i Tokyo en vecka, gick på Harry Potter-premiären. Och så åkte jag till Nara igen med mina värdföräldrar för att hälsa på mormorn uppe i bergen. Det var sååå mysigt! Gick på biodejter och shoppade med värdmami, åkte till havet med värdpapi, skejtade med Kaoru fast råkade ramla i en rätt brant backe och skrapade upp hela högerbenet... Har värsta ärren efter det, haha. Rökte och lyssnade på Edward Sharpe uppe i Kaorus rum med honom och Mizuki, lekte manager åt Tsubasas fotbollslag på en match, åkte till Shizuoka med Tsubasa och hans kompisar och såg Ketsumeishi!!!!!! ZOMG det var awesome!! De var sjukt bra. Och så kom Yuudai och Miki med Hinata-chan såklart, hon har blivit så stooor! Och hon har fått en lillasyster som heter Kotone. Gud så söt hon var! Såg ut som en liten koalabjörn...!

Jaa. All in all var det 6 jäkligt fina veckor.





















Planerar att kanske åka tillbaka i vår igen. Sen får gänget faktiskt ta och pallra sig hit! Hehe. Nu måste jag göra min filosofiläxa.

Och jag vet att jag har sagt det typ hundratals gånger men: ÅK TILL JAPAN! Japan är nice! Och om du är sugen på att dra dit men är osäker på detaljer så mejla mig!! moa.stm@gmail.com
Är lite EF-partisk men har rätt bra koll på andra organisationer också. Sååå ja.

じゃあね!!

3 kommentarer: