fredag 4 juni 2010

THE HEAT

... is killing me!!
Galet faktiskt. Idag var det 29゜ och full sol, man svettas som en gris skall ni veta!

Ar pavag hem efter annu en skolvecka. I onsdags efter skolan sa akte jag till min harsalong jag ska vara modell for och hade meeting. Det ar ett sjukt skont litet team som ska fixa till mig! Alskar dem redan. De lockade haret pa mig och kladde upp mig i massa tyllkjolar och rosa sidenklanningar och jag provade runt 15 par olika klackar (majoriteten alldeles for sma saklart). Ni forstar, den har lilla eventen jag ska stalla upp i ar ratt serios, det ar har och fashion och make-up och catwalk och jag vet inte vad...! Mina stylister haller pa att bestamma sig for vilken frisyr de ska ge mig, de ville egentligen klippa nagon docklik bob men jag sa bestamt NEJ sa nu verkar det luta at nagot semi-axellangt med superkort pannlugg istallet... haha. Det ska bli spannande att se hur det blir. Allt jag vet ar att jag har haft min nuvarande frisyr alldeles for lange och ser emot lite forandring! Yeah! Hu
r som helst sa tog de massa bilder pa mig i alla olika utstyrslar och bad mig posa, hahaha. Sa jag tankte VA FAN och gick varsta catwalken inne i salongen, posade lite och vande mig om igen, och alla skrek av skratt och forundran. "PRECIS SÅ, MOA-CHAN!!" Hahahahahaha, I knew all those years of watching America's Next Model would pay off someday! Hehe. Sa ja, varsta grejen med andra ord, en massa andra harsalonger kommer ocksa vara med och tavla (yes it's a contest!) och alla mina kompisar och familjemedlemmar ska komma och titta! Yeeeah★

Imorgon ar det lordag, och med andra ord forsta gangen pa tva veckor som jag far sova ut!! HURRA!! Tanker sova till sen eftermiddag, och sen pa kvallen ska jag pa japansk sommarfestival med nagra kompisar. Det ska bli superkul! Min forsta riktiga festival, ska pa mig yukata och allt precis som i filmer!! Ska ta massa bilder, don't worry〜

Hoppas ni har det bra allihopa darhemma! Det ar inte langt kvar tills vi ses igen nu...

悪いけどそんなに帰りたくないよ。。。留学って素敵すぎる。泣

3 kommentarer:

  1. VARFÖR I HELA FRIDEN SA DU NEJ TILL DOCKLIK BOB?... jag kommer aldrig förstå mej på dej moa.

    SvaraRadera
  2. va kul m-chan!
    och modigt att låta nån gå loss på ditt hår efter eget huvud (haha!)
    håller med ellen, hade vart kul att se dig i docklik bob - men där kanske gränsen går även för ditt mod!
    til lycke, å ha d sjov!

    le chef

    SvaraRadera