onsdag 19 augusti 2009

Mycket nytt

Nu blir det mycket information på en gång! Jag börjar med det som kom först: flygtider. EF ringde häromdagen och berättade hur flyget till Japan exakt kommer att se ut:

10.10 (21 augusti)
Jag och Amanda flyger från Arlanda till Wien. Där är det en och en halvtimmes väntetid innan flyget till Tokyo avgår.
08.10 (22 augusti)
Ankomst i Tokyo, Japan!
Spännande va? Det känns väldigt smidigt och bra på alla sätt och vis.

Nästa punkt på listan är Hana Yori Dango-kvällen som ägde rum hemma hos mig. För er som inte vet är Hana Yori Dango en japansk TV-serie som är superpopulär i Japan, inte minst bland mig, mina kompisar Ellen, Emelie och Agnes, och min syster Clara! Vi samlades dock denna augustinatt för att se på FILMEN som gjordes för inte så länge sen, något vi alla längtat efter en mycket lång tid. Den var väl sådär halvbra egentligen, men samtidigt helt underbar! Vi hade väldigt kul i alla fall.

The gang, and the best scene EVER!!

Morgonen därpå satt vi allihopa och åt frukost sådär helt ordinärt, då jag utav vana gick in på min hemsida hos EF och till min stora förvåning upptäckte att jag fått VÄRDFAMILJ! Jag blev helt uppspelt och skrek lite innan jag tog ett djupt andetag och läste ordentligt:

Familjen består utav en värdpappa, en värdmamma, och TRE värdsystrar i åldrarna 21, 19 och 14. Alla bor hemma utom den 19-åriga systern. Föräldrarna
jobbar tydligen som "office workers" och familjen har dessutom en hund! Det stod också att jag ska få ett eget rum! Hurra! De bor en bit utanför Nagoya, i en liten stad på 60 000 invånare som heter Tsushima. Det är så underbart fint och gulligt och vackert! Efter att ha Google Earth:at i typ en timme såg jag att det finns en massa floder och åkrar runt omkring mitt lägenhetshus. Jag kommer alltså bo lite sådär småstadsaktigt, och gå i skolan mitt i smeten i Nagoya City! Jag tror detta är ett prima tillfälle att citera Hannah Montana och säga att jag får the best of both worlds, eller vad säger ni? Först var jag orolig över eventuell 2-timmarspendling till skolan varje morgon, tills jag fick reda på att det bara tar en kvart att åka in till Nagoya från Tsushima. Det är som en förort, liksom. Till skolan lär det väl ta 40-50 minuter. (Hurra, jag kommer få åka japanska tåg varje dag!)

Jag är så lycklig! Har redan skickat iväg ett mejl till familjen, dock skrev jag det i all hast så nu när jag tittade igenom det såhär i efterhand upptäckte jag att jag skrivit något i stil med "Hej, jag brinner Moa!", istället för "Hej, jag heter Moa!". VAD PINSAMT!! På den enklaste frasen också... Måste sluta försöka mig på kanji jag inte lärt mig ännu... Ahahaha...

Ja, nu är det bara runt 2 dagar tills jag åker. Det är blandade känslor, måste jag tyvärr medge. Har fått rejäl resfeber, men den försvinner nog när jag sitter där på planet! Och om allt går åt skogen kan jag ju faktiskt åka hem (vilken inställning va?).

Här kan ni titta på lite bilder på min nya hemstad Tsushima! Ja ne!







6 kommentarer:

  1. det blir så bra moa! skönt - nu är allt klart för ankomst.
    om du undrar vem som skriver, så brinner jag kalle he he!

    SvaraRadera
  2. Ohh~~ grattis :D jag vet fortfarande inte vilken familj jag ska ha när jag kommer till osaka och jag är redan i japan *_*

    menmen, så du kommer till japan den 22a? till Tokyo? Lust att ses innan jag sticker till Osaka? Det vore trevligt att få prata svenska med någon ^^'

    SvaraRadera
  3. LOL Kalle, verkligen!

    Och Erika, det vore SUPERKUL att ses!! Frågan är bara hur mycket fritid jag kommer få... lägret kommer nämligen hållas lite utanför Tokyo och det står att bara två utflykter kommer göras in till stan. Men om tillfället uppstår kontaktar jag dig, OK? ^__^

    SvaraRadera
  4. HAHA du brinner moa!!!!!! domyouji är fortfarande bäst >_< I will call you 2nite om imorgon, ja?

    SvaraRadera
  5. Hahahahahaha moa och kalle är heta..

    var bara tvungen, första gången jag läste bloggen, det verkar såååå spännande. (En av bilderna påminde om tanto)

    SvaraRadera