söndag 23 augusti 2009

Framme


Jag är framme!
Ska skriva mer snart, sitter just nu på en dator nere i lobbyn(och en japan sa precis Ohayo Gozaimasu till mig!), som är uråldrigare än en dinosaur...

Flighten gick mycket bra, jag och Amanda hade väldigt kul! Vi kunde inte sluta säga "Vi är påväg till JAPAN! Kan du fatta?! Japan!" under hela resan och när vi väl var framme började istället "Vi är i JAPAN! Kan du fatta? Japan!"... hahaha.

Vi väntade på flygplatsen tillsammans med de andra utbytesstudenterna i sakert två timmar innan vi till sist blev satta på en buss, som vi åkte i typ fem timmar. "Campet ligger ungefar två timmar fran Tokyo" my butt!! Dock så åkte vi ju fran Narita så vi åkte kanske förbi Tokyo och sen därifran tog det två timmar... Hur som helst kan jag ju redan nu tala om att mitt stackars lokalsinne är helt förvirrat. Jag har INGEN aning om var jag är, helt ärligt. Vi skulle kunna vara
på Hokkaido och jag skulle inte bli förvånad... Det jag vet är dock att det är in the middle of fucking nowhere. Haha. Vi såg dock en jättestor buddha på vägen hit! Och när vi stannade for att äta och gå på toaletten en gång såg jag och Amanda tre SJUKT äckliga och skitläskiga insekter! En fjäril i samma storlek och tjocklek som min hand, en enorm gräshoppa och något stort som kom flygande emot oss när vi skulle in på toaletterna vilket gjorde att vi skrek för fulla halsar och sprang ut... Alla måste ha tyckt att vi var supefåniga, men det är verkligen sjukt äckligt!

I alla fall, vi bor allihopa (det är kanske 25 utbytesstudenter och 5 EF-manniskor) på en STOR ryokan med tatamimatt-rum och onsenbad istället for duschar (något alla var mycket upprörda över när vi först kom hit men när man väl provade tyckte de flesta att det var behagligt), och igår var det välkomst-dag med finmiddag och roliga spel. Jag är typ den enda som vågar prata japanska, så all personal tycker om mig (haha). Amanda säger att jag är bäst av alla i gruppen, men det återstår nog att se... Det är SUPERKUL att prata japanska! Det finns inget bättre! Det känns som att den redan förbättrats, hahaha.

Jag ska skriva mer sen, nu är det frukost. Jet-lagen är faktiskt inte så farlig, hör och häpna! Bara man äter sa blir man genast pigg.

Jag saknar er allihopa, men har det kul härborta! Jag ska skriva mejl och så sen, maste bara få lite tid och det gärna med min egen dator...

Ja ne!

Moa - japanen










10 kommentarer:

  1. UWAAAAAAAAAAAAH!!!!! seems like ur havin' a blast >_< Jag satte på min japanska spellista idag och när jag hörde yamapis röst i högtalaren blev jag helt: MOA UHUUUUUUUUUUU I MISS YOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! and I do. Hälsa Amandagirl!

    SvaraRadera
  2. Moa-Älskling! Så underbart att höra att du är framme och att allt är bra. Det låter ljuvligt med lantliv och onsenbad och roliga kompisar. Och va kul att höra att japanskan går så bra. Du är ju bäst, så är det bara! Jag saknar dig massor men nu är jag alldeles varm i hjärtat av att höra att du har det så roligt. Puss och kram, Mamma.

    SvaraRadera
  3. jag är helt på din sida när det gäller äckliga insekter - de är inte att lita på. /s

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅH FAAAAAAN VAD KUL! såå SÅ avis!! TA en massa bilder så vi får se lite!!

    SvaraRadera
  5. Jättekul att läsa om att allt gått bra!!!!
    Gläder mig jättemycket att du har det bra, förstår att du känner dig lite som fisken i vattnet, allt kämpandet med japanskan ger utdelning,
    så kul!! Kände mig moloken när du åkte och lite orolig, men nu så är jag bara glad och stolt fader.... du får berätta mer vid tillfälle,
    alla pussar o kramar, papi

    SvaraRadera
  6. låter fantastiskt fina moa! det kanske till och med var värt den lilla resfebern innan ;o)? pok/k

    SvaraRadera
  7. Jajoste :D jag köpte vita tofflor från muji så nu matchar vi ^^ kawaii ne?

    SvaraRadera
  8. Hej Moa!!

    Åh vad roligt att läsa ditt första inlägg och framför allt att resan gick bra. Hoppas allt får fortsätta i samma stil.

    Fota gärna de där insekterna så kanske jag kan köpa bilderna av dig för min no-undervisning ;). Klart att du är bäst på japanska!
    Bamsekramar från lipsillen i Årsta

    SvaraRadera
  9. ROFLMAO först trodde jag du menade att japanen som sa ohayo var äldre än en dinosaur

    SvaraRadera
  10. darling! snart är det en vecka sen du for iväg. time don't fly when you're not having fun som dom säger.. jag hoppas helt enkelt att tiden går fortare för dig med allt kul, nytt och spännande i japanland än den gör för oss härhemma som mest sitter och saknar vår moa ;o(. jag tror det är så! allvarligt, allt är bra här också, och vi har fullt upp med nerräkningen till att nästa tjej åker på söndag. ta hand om dig moa. kram / chef-san

    SvaraRadera