onsdag 15 april 2009

Nyheter

Konbanwa.

Fick precis ett mejl från EF med lite information om campet:

Det blir en vecka långt från och med den 22:a augusti, någonstans utanför Tokyo. Det betyder att jag antagligen åker dagen innan, dvs 21:a augusti. För att citera mejlet exakt, kommer jag att få lära mig om "japansk historia och kultur och seder och bruk i Japan". Spännande! Det blir två halvdagsutflykter under veckan och en del kvällsaktiviteter såsom karaoke (hurra). Det kommer även vara mycket fokus på språket för att alla utbytesstudenter ska komma in i det ordentligt.

Allt detta låter ju jättebra, är väldigt exalterad! Är lite bummed över det sena avresedatumet (hade vant mig vid 14:e...), som inte ens är särskilt sent, men men. Annars är det bra!

För övrigt går tiden otroligt långsamt... dör på de 4 månaderna som är kvar. Tog en spruta idag i alla fall. Den andra i Twinrix's Hepatit-vaccin. Den första tog jag hos läkaren för en månad sen, och den tredje och sista ska jag ta om ett halvår. I Japan då, antar jag.

Ja ne!

1 kommentar: